Szabadúszóként vagy digitális nomádként bizonyára Te is feltetted már magadnak a következő kérdést: „Mi a legjobb módja annak, hogy ügyfeleket szerezzek? Hol találok a szakterületemhez illeszkedő online munkát és megbízható ügyfeleket?”. Ebben a cikkben 3 féle technikát mutatunk, amivel hatékony lesz az ügyfélszerzés.

A válasz erre a kérdésre akár egyértelmű is lehetne, de ha megnézzük a magyar online munka platformokat, rájövünk, hogy korántsem olyan egyszerű. Sajnos a magyar munkaerőpiacon még mindig nem örvend nagy népszerűségnek az online, otthonról végezhető, projekt alapú munka lehetősége, így nincsenek is kifejezetten olyan felületek, ahol jelentkezni tudnánk valódi hirdetésekre.

Ügyfélszerzés szabadúszóként

Természetesen vannak már kezdeményezések, mint pl. a Let’s Nearshore, amely a magyar IT freelancer szakembereket köti össze külföldi ügyfelekkel, vagy a freelancer.hu, ahol különböző projektek közül böngészhetsz. Ám ezeken kívül leginkább külföldi oldalakra regisztrálva juthatsz otthonról végezhető munkákhoz.

Amellett, hogy a legnagyobb oldalakra, mint az UpWork, a Toptal vagy a Guru.com regisztrálsz, érdemes más csatornákat is beizzítani arra az esetre, ha ezek nem hoznák a kellő megrendelés számot.

Hogy megkönnyítsük a dolgod, összegyűjtöttünk olyan hasznos ügyfélszerzési módszereket, amelyekkel beindíthatod a szabadúszói karriered!

Kapcsolatépítés, networking

A kapcsolatépítés egy szabadúszó vállalkozó sikeres karrierépítése szempontjából majdhogynem a legfontosabb dolog. Bár időigényes, megtérülése nem biztos és nem is azonnali, de hosszútávon ez egy olyan „megoldás”, amellyel badarság lenne nem élni. Az értékes és őszinte kapcsolatok révén szuper munkákhoz és ezúton referenciához is juthatsz. Ráadásul kölcsönös elégedettség esetén még a tovább ajánlás lehetősége is fennáll.

Hol tegyél szert újabb és újabb kapcsolatokra?

Ennél jobb dolgot igazából el sem tudunk képzelni. Járj el meetup-okra, szakmai rendezvényekre, olyan eseményekre, melynek témája Téged is lázba hoz és érdekel. Vagy ülj csak be egyedül egy kávézóba, ahol több helyfüggetlen vállalkozó is dolgozik és kezdeményezz velük beszélgetést.

Ügyfélszerzés, kapcsolatépítés

És hogyan szólítsd meg a számodra idegen embereket? A sikeres kapcsolatépítés technikájáról már írtunk egy korábbi cikkben, ahol konkrét kérdéseket is megosztottunk. Olvasd el itt!

Használd ki a Facebook csoportokat!

A Facebook-on egyre több olyan csoport jön létre, amelyek a tudásmegosztás mellett afféle nem hivatalos online munka oldalként is működnek. Ha kifejezetten kulcsszavakra keresel, könnyen találsz több csoportot is. Ezekbe csatlakozhatsz és figyelheted az aktuális hirdetéseket, kommentelhetsz, vagy akár írhatsz egy hosszabb, szakmai cikket is és az arra reagálókkal beszélgetést kezdeményezhetsz.

Az ilyen csoportok kapcsolatépítésre is tökéletesek, így kettő legyet üthetsz egy csapásra!

Építsd a személyes márkád!

A közösségi média egy tökéletes eszköz arra, hogy megmutasd a szakmai tudásod, az érdeklődési köröd, a személyiséged. Minden közösségi média felület kicsit más, ezért nem mindegy, hogy mit posztolsz Facebook-ra és mit LinkedIn-re.

A Facebook-on a lazább és barátibb stílusú posztok szuperül megállják a helyüket. Megoszthatsz hosszabb, személyesebb írást, tehetsz fel videót és képeket a szenvedélyedről, a hobbidról, a munkádról vagy egy napodról. A lényeg, hogy az legyen őszinte és önazonos. Ha a szabadúszóként kínált szolgáltatásod például a fotózás, a grafikai tervezés vagy a weboldal készítés, jó ötlet, ha készítesz neki egy külön oldalt, ahol megoszthatod a munkáidat.

A másik hatékony felület, melynek éppen a szakmai profilunk megosztása a célja, a LinkedIn. Első lépésként a legfontosabb, hogy a lehető legrészletesebben töltsd ki a profilod.

  • Írj releváns információkat a korábbi tapasztalataidról!
  • Részletezd a készségeidet és az érdeklődési köreidet!
  • Linkelj referenciákat!

Egy jól elkészített LinkedIn profil önéletrajzként is szolgál, így tökéletes kiegészítője lesz a jelentkezésednek!

Ügyfélszerzés, linkedin

Miután elkészült a szakmai profilod, jöhet a posztolás és a kapcsolatépítés! A LinkedIn-en elférnek a hosszabb, szakmai cikkek és sikerek, a személyes tanulságok, az inspirációs posztok és idézetek.

Ha az erősséged a képekben való kommunikálás, akkor az Instagram a Te helyed! Mutasd meg a munkáid, az életmódod, posztolj a tanulási folyamatodról, a mindennapos rutinodról, sztorizz egy rendezvényről. Az Instagram-on valójában a témák tárháza kimeríthetetlen, csak arra figyelj, hogy illeszkedjen ahhoz, amit csinálsz!

A fenti módszerek tehát, ha azonnali megbízásokat nem is hoznak, de hosszú távon biztosan megtérülnek. Érdemes rászánni az időt!

 

írta: Flóra, DLX Media

 

Te is szeretnél csatlakozni a helyfüggetlen vállalkozókból és szabadúszóból álló közösségünkhöz? Csatlakozz és kövess minket, hogy legyen elég inspirációd a mindennapokra! >> Facebook, Instagram, YouTube