A legutóbbi 2019-es LinkedIn statisztika is jól mutatja, hogy a cégeknek már elengedhetetlen, hogy rendelkezzenek LinkedIn profillal. Hiszen a LinkedIn az a platform, ahol a cégek építhetik szakmaiságukat, szerezhetnek potenciális ügyfeleket és vásárlókat, továbbá kiváló munkatársakat is. De nézzük a számokat:
- a LinkedIn-en 30 millió vállalkozásnak van regisztrált, szakmai profilja
- a LinkedIn majdnem háromszor (277%-kal) hatékonyabban generálja lead-eket (nevezhetjük értékesítési lehetőségnek), mint egyéb közösségi média társai, pl. a Facebook és a Twitter
Ám vállalkozásunkat nem elég csupán regisztrálni a felületre, oldalunkat optimalizálni is kell.
A LinkedIn felülete csak úgy, mint az egyéb közösségi média felületek, folyamatosan változik, felhasználóinak köre egyre szélesedik, így a verseny is növekszik. Ezzel együtt egyre fontosabbá válik a vállalati oldalunk tökéletesítése is.
Cikkünkben összegyűjtöttünk 5 dolgot, ami segít a céges LinkedIn oldal kialakításában és optimalizálásában.
1. Keresőoptimalizálás (SEO)
A keresőoptimalizálás nem csak a blogcikkek írásánál fontos. Éppolyan nagy hangsúlyt kell kapnia a céges LinkedIn profil építésekor is. Egy SEO barát LinkedIn oldal növeli az online megjelenést, szóljon a keresés a vállalkozáshoz kapcsolódó információról, termékről vagy szolgáltatásról.
Így végezd el a keresőoptimalizálást:
- Használj kulcsszavakat és kifejezéseket a céges profilon!
- Illeszd be céged weboldalát, blogját, egyéb releváns linkeket!
- Rendszeresen ossz meg releváns tartalmat az oldaladon!
2. Vizualizálj, készíts kreatív profilt!
A vizualitás a LinkedIn esetében is fontos, ezért bátran keverd a képeket a szöveggel (ajánlott képméret 1200 x 627 pixel). Tudtad, hogy az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szavakat? Ezt kihasználva 94%-kal több látogatót szerezhetsz LinkedIn oldaladra.
Posztolj képeket, infografikákat, diagramokat, prezentációkat, sőt akár videókat is!
3. Tartalom megosztás
A gyakori és rendszeres posztok, illetve megosztások LinkedIn-en is elengedhetetlenek ahhoz, hogy elérjük célközönségünket. Beszédes képek, infografikák, videók és egyéb tartalom rendszeres (heti legalább 2-4 alkalommal) való megosztásával a profilunkra releváns látogatókat vonzhatunk. Ne feledjük, hogy a tartalomgyártás célja a célközönségünk megtalálása és megtartása.
4. Hashtag-ek használata
Bizony, a releváns, jól megválasztott hashtag-ek alkalmazása a LinkedIn felületén is rendkívül fontos.
- Használj lokális hashtag-eket! – helyi, nemzeti vagy akár nemzetközi is lehet
- Hozz létre specifikus hashtag-et saját ügyfeleidnek!
- Érd el azokat az influencereket, akik valamilyen módon kötődnek a vállalkozásodhoz!
5. Kövesd a négy-egy-egy szabályt!
A szabály alapján minden negyedik posztodnak meghatározott témájúnak kell lennie: repost (újramegosztás) vagy öncélú tartalom.
- Keress és ossz meg más weboldalról származó, a vállalkozásodhoz valamilyen formában kapcsolódó tartalmakat. Lehet az egy érdekes blogcikk vagy egy videó.
- Ossz tovább olyan tartalmakat, melyek segítségével céges oldalad követői kapcsolódni tudnak egymással, így segítve a platformon való kapcsolatépítést!
- Az öncélú tartalom olyan poszt, ami a saját vállalkozásod reklámozását szolgálja. Ez lehet egy felhívás vagy közvetlen link céged weboldalára.
Végezetül pedig kapcsolódj és kommunikálj követőiddel üzenetben és a komment szekcióban is. Ezzel növeled hitelességed és márkád népszerűségét is.
Forrás: Entrepreneur Europe
Kapcsolódó videó: