A legutóbbi 2019-es LinkedIn statisztika is jól mutatja, hogy a cégeknek már elengedhetetlen, hogy  rendelkezzenek LinkedIn profillal. Hiszen a LinkedIn az a platform, ahol a cégek építhetik szakmaiságukat, szerezhetnek potenciális ügyfeleket és vásárlókat, továbbá kiváló munkatársakat is. De nézzük a számokat:

  • a LinkedIn-en 30 millió vállalkozásnak van regisztrált, szakmai profilja
  • a LinkedIn majdnem háromszor (277%-kal) hatékonyabban generálja lead-eket (nevezhetjük értékesítési lehetőségnek), mint egyéb közösségi média társai, pl. a Facebook és a Twitter

Ám vállalkozásunkat nem elég csupán regisztrálni a felületre, oldalunkat optimalizálni is kell.

A LinkedIn felülete csak úgy, mint az egyéb közösségi média felületek, folyamatosan változik, felhasználóinak köre egyre szélesedik, így a verseny is növekszik. Ezzel együtt egyre fontosabbá válik a vállalati oldalunk tökéletesítése is.

 

Cikkünkben összegyűjtöttünk 5 dolgot, ami segít a céges LinkedIn oldal kialakításában és optimalizálásában.

 

 

1. Keresőoptimalizálás (SEO)

A keresőoptimalizálás nem csak a blogcikkek írásánál fontos. Éppolyan nagy hangsúlyt kell kapnia a céges LinkedIn profil építésekor is. Egy SEO barát LinkedIn oldal növeli az online megjelenést, szóljon  a keresés a vállalkozáshoz kapcsolódó információról, termékről vagy szolgáltatásról.

Így végezd el a keresőoptimalizálást:

  • Használj kulcsszavakat és kifejezéseket a céges profilon!
  • Illeszd be céged weboldalát, blogját, egyéb releváns linkeket!
  • Rendszeresen ossz meg releváns tartalmat az oldaladon!

2. Vizualizálj, készíts kreatív profilt!

A vizualitás a LinkedIn esetében is fontos, ezért bátran keverd a képeket a szöveggel (ajánlott képméret 1200 x 627 pixel). Tudtad, hogy az emberi agy 60 ezerszer gyorsabban dolgozza fel a képeket, mint a szavakat? Ezt kihasználva 94%-kal több látogatót szerezhetsz LinkedIn oldaladra.

Posztolj képeket, infografikákat, diagramokat, prezentációkat, sőt akár videókat is!

3. Tartalom megosztás

A gyakori és rendszeres posztok, illetve megosztások LinkedIn-en is elengedhetetlenek ahhoz, hogy elérjük célközönségünket. Beszédes képek, infografikák, videók és egyéb tartalom rendszeres (heti legalább 2-4 alkalommal) való megosztásával a profilunkra releváns látogatókat vonzhatunk. Ne feledjük, hogy a tartalomgyártás célja a célközönségünk megtalálása és megtartása.

LinkedIn profil, céges oldal
Photo by Adeolu Eletu on Unsplash

4. Hashtag-ek használata

Bizony, a releváns, jól megválasztott hashtag-ek alkalmazása a LinkedIn felületén is rendkívül fontos.

  • Használj lokális hashtag-eket! – helyi, nemzeti vagy akár nemzetközi is lehet
  • Hozz létre specifikus hashtag-et saját ügyfeleidnek!
  • Érd el azokat az influencereket, akik valamilyen módon kötődnek a vállalkozásodhoz!

5. Kövesd a négy-egy-egy szabályt!

A szabály alapján minden negyedik posztodnak meghatározott témájúnak kell lennie: repost (újramegosztás) vagy öncélú tartalom.

  • Keress és ossz meg más weboldalról származó, a vállalkozásodhoz valamilyen formában kapcsolódó tartalmakat. Lehet az egy érdekes blogcikk vagy egy videó.
  • Ossz tovább olyan tartalmakat, melyek segítségével céges oldalad követői kapcsolódni tudnak egymással, így segítve a platformon való kapcsolatépítést!
  • Az öncélú tartalom olyan poszt, ami a saját vállalkozásod reklámozását szolgálja. Ez lehet egy felhívás vagy közvetlen link céged weboldalára.

Végezetül pedig kapcsolódj és kommunikálj követőiddel üzenetben és a komment szekcióban is. Ezzel növeled hitelességed és márkád népszerűségét is.

Forrás: Entrepreneur Europe

Kapcsolódó képzések:

LinkedIn online képzés tanfolyam

 

 

RÉSZLETEK

 

 

 

 

Kapcsolódó videó:

 

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”Miért érdemes LinkedIn céges oldalt létrehozni?” answer-0=”már 30 millió vállalkozásnak van Linkedin profilja / hatékonyabban generálja a lead-eket, mint más közösségi platform / az eredmények eléréshez elengedhetetlen az optimalizálás” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”Milyen módszerek vannak a Linkedin oldal optimalizálására?” answer-1=”SEO szempontok figyelembevétele / vizuális eszközök használata / tudatos tartalomgyártás, legalább heti 2-4 megosztás / hashtagek használata, mind lokális, mind specifikus szinten / négy-egy-egy szabály alkalmazása: minden negyedik poszt legyen meghatározott témájú (repost vagy öncélú tartalom)” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”Hogy optimalizálható a céges Linkedin oldal?” answer-2=”használj kulcsszavakat és kifejezéseket a profilban / használj belső linkeket (weboldal, blog) / ossz meg releváns tartalmakat az oldaladon” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]