Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) és az Európai Betegségmegelőzési és Járványvédelmi Központ (ECDC) kiadta az európai légiközlekedésre vonatkozó közös ajánlásokat, amelyek biztosítják a repülőterek járványidőszak alatti biztonságos működését.

Az ajánlásokba foglalt intézkedéseket a Budapest Airport is bevezette, és azokkal összhangban folyamatosan biztosítja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét. A Budapest Airport hivatalosan is csatlakozott az EASA és az ECDC „Aviation Industry Charter for COVID-19” elnevezésű kezdeményezéséhez, amely egy meghatározott protokoll mentén az utazás újraindítását célozza, elsősorban Európán belül, a későbbiekben pedig világszerte.

A most elindított kezdeményezés annak érdekében jött létre, hogy a repülőterek és légitáraságok körében segítse a járványügyi protokoll gyakorlati alkalmazását, továbbá lehetőséget ad arra is, hogy a csatlakozó vállalatok tapasztalatokon alapuló visszajelzésekkel segítsék azok finomhangolását, hatékonyabbá tételét.

A csatlakozással a Budapest Airport vállalta, hogy a hazai és nemzetközi hatóságokkal közösen biztosítja az ajánlások betartását, minimalizálva ezzel a fertőzés kockázatát, az ajánlásoktól eltérő, alternatív intézkedéseket a szervezetekkel és hatóságokkal megosztja, nyomon követi az intézkedések hatékonyságát, visszajelzést ad és azokra vonatkozóan javaslatot tesz, illetve az ajánlások folyamatos fejlesztése és kiegészítése érdekében hetente adatokat szolgáltat az EASA és az ECDC számára.

Forrás: Budapest Airport

A Budapest Airport kiemelten fontosnak tartja az utasok és a repülőtéri személyzet egészségének védelmét, amelynek érdekében számos intézkedést vezetett be – ezekről itt olvashatnak bővebben.

 

Többtízezer maszk, többmillió négyzetméter fertőtlenített helyiség

750 liter kézfertőtlenítő gél, 42 000 db maszk, közel 2,5 millió négyzetméternyi fertőtlenített helyiség, több, mint 13 000 fertőtlenített gépjármű és 12 ezer liter fertőtlenítőanyag – így lehetne számokban összefoglalni a Budapest Airport járványügyi intézkedéseit. A BUD Kényszerhelyzeti Készültsége továbbra is fáradhatatlanul végzi az utasok és a személyzet egészségének védelme érdekében bevezetett fertőtlenítő takarításokat. Az elmúlt hónapokban közel tízezer alkalommal végeztek fertőtlenítést a repülőtéren található helyiségekben, biztosították a dolgozók számára a megfelelő védőfelszerelést, és jelentős mennyiségű – több mint 1500 db, félliteres kiszerelésű – kézfertőtlenítő folyadékot helyeztek ki a terminálokon.

A Budapest Airport folyamatosan gondoskodik arról, hogy tiszta, fertőtlenített, biztonságos környezet fogadja az utasokat a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

 

Új dedikált cargo járat indult Budapest és Csengcsou között

Október 21-én hajnalban landolt a Hainan Airlines Airbus A330-300 típusú repülőgépe a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren. A légitársaság mostantól heti 3 alkalommal köti össze a magyar fővárost Henan tartomány gazdasági központjával, Csengcsouval. A heti járatok száma november elejétől január végéig négyre nő.

Az új járatot annak a testvérrepülőtér megállapodásának keretében indította a Hainan Airlines, amely tavaly májusban jött létre a Budapest Airport és a Henani Polgári Repülés Fejlesztési és Beruházási Vállalat (Henan Civil Aviation Development & Investment Co., HNCA) között; a cél a Kína és Közép-Európa közötti áruforgalom erősítése.

A koronavírus-járvány okozta globális megtorpanás ellenére a budapesti repülőtér január-szeptember hónapokban összesen 95 590 tonna légi teherárut kezelt, ami csupán 2,7 százalékkal kevesebb 2019 azonos időszakához képest. Más repülőterekhez viszonyítva a BUD Cargo City forgalma stabil, a 2,7 százalékos csökkenés pedig nemzetközi összehasonlításban jó eredménynek számít, ugyanis vannak olyan repülőterek, ahol a járvány alatt szinte teljesen eltűnt a légiáru-forgalom. A Budapesten fogadott cargo járatok száma ebben az időszakban 18% százalékos növekedést mutatott a tavaly szeptemberig mért adathoz képest; a Hainan Airlines által indított új járat mutatja, hogy a BUD Cargo City és a Budapest Airport cargo forgalma a járvány idején is stabil, erős szegmens maradt, amely Magyarország nemzetgazdaságában is kiemelt szerepet játszik.

A járatokat a kínai és közép-kelet-európai kereskedelem fejlesztésével és elősegítésével elsődleges feladataként foglalkozó CECZ cégcsoport tagja, az Universal Translink Airline (UTA) közlekedteti.

Forrás: Budapest Airport

Az ősz nagy visszatérője: újraindul az Emirates Budapest-Dubaj járata

Október 21-én újraindult az Emirates Budapest-Dubaj járata, így mostantól heti két alkalommal, minden szerdán és szombaton köti össze az emírségek legnagyobb légitársasága a magyar fővárost és a Perzsa-öbölmenti nagyvárost. A légitársaság az egészségügyi szempontból is biztonságos repülés érdekében ingyenes higiéniai készletet (maszkot, kézfertőtlenítőt, kesztyűt és antibakteriális törlőkendőt) biztosít az utasoknak.

A Budapestről Dubajba tartó utasok csak angol nyelvű, 96 óránál nem régebbi negatív PCR-teszt birtokában léphetnek a fedélzetre. A Dubajból érkező utasokra a magyar kormány által előírt szabályok vonatkoznak.

Repülőtér a színfalak mögött: kritikus rendszerek cseréjét végezte el a BUD

 Az utasok leginkább a járatinformációs kijelzőkön találkoznak azzal a rendszerrel, amelynek cseréjét a Budapest Airport informatikai csapata az elmúlt napokban fejezte be. Az úgynevezett FIDS rendszer (Flight Information Display System) azonban jóval több ennél, nemcsak ellátja járatinformációval a terminálokon található mintegy 600 kijelzőt, hanem a kiszolgáló személyzet számára is elengedhetetlen tájékozódási pontot jelent a járatindulások nyomon követesénél.

A korábbi FIDS rendszer több mint 10 évig látta el információval a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasait és személyzetét, pályafutása alatt hibátlanul működött. A cserére a még korszerűbb infrastruktúrára váltás miatt volt szükség: a rendszer most a legmodernebb virtuális szerverekre „költözött”. A rendszer kiemelt szerepét jól mutatja, hogy a szakemberek két, egymástól fizikailag is elválasztott térben helyezték el a hardvereket, ráadásul minden elemből kettőt (a két teremben 1-1-et), ezzel is biztosítva a megbízható, folyamatos működést.

A most üzembe helyezett FIDS rendszer a piacon elérhető legmodernebb technológia, amely akár az előző rendszer élettartamát is meghaladó ideig képes a zökkenőmentes működésre. Érdekesség, hogy az azt futtató hardver olyan nagy teljesítményű, hogy azon több virtuális szerver is „helyet kaphat”, így – a környezetnek is kedvező módon – alacsonyan tartható a szükséges fizikai szerverek száma. Az új FIDS rendszerre történő átállást háromhónapos tesztidőszak előzte meg; ennek alkalmával a Budapest Airport informatikai csapata külön erre a célra kialakított tesztlabort működtetett a repülőtéren. Az új rendszerre váltás a precíz munkavégzésnek köszönhetően egy pillanatra sem zavarta meg a repülőtér normál működését.

 

Szeretnéd a heti legjobb cikkeket e-mailen is megkapni?

Iratkozz fel!

Kapcsolódó: