Bizonyítottan működő praktikák, hogy kiaknázd a platformban rejlő lehetőségeket

 

Hogyan szerezz minőségi leadeket a Facebook oldaladdal anélkül, hogy a marketing büdzséd nagy részét hirdetésekre költenéd a platformon?

Tudtad, hogy a Facebook aktív felhasználóinak a száma napi szinten az 1,5 milliárdos határt is elkerüli világviszonylatban? Ennek fényében persze nem véletlen, hogy csaknem minden vállalkozás is potenciális vásárlókra vadászik a platformon.

Elvégre a sikeres online értékesítés kulcsa az érdeklődőket pontosan ott megszólítani, ahol ők minél nagyobb arányban képviseltetik magukat. Ahogy a közösségi média felületeken egyre élesedik a verseny, úgy kell neked is nyitottnak lenned az lead gyűjtés ténylegesen működő módszerei iránt.

Hogy megkönnyítsük a dolgod, a cikkben a Facebookon alkalmazható sikeres lead gyűjtés néhány bizonyított praktikáját mutatjuk meg.

Ne szakítsd félbe – inkább szorgalmazd a párbeszédet

A potenciális új követők elérésének, illetve a jelenlegi követőtáborod bővítésének hatékony módszere, ha csatlakozol néhány releváns Facebook csoporthoz. Fontos, hogy ezekben az online közösségekben kizárólag hasznos, hozzáadott értékkel bíró posztjaid legyenek.

A Facebook csoportokban ugyanis a célod nyomulás, illetve sales attitűd nélkül is bizonyítani, hogy képes vagy valós megoldást kínálni mások problémáira. Merthogy az irántad táplált bizalmat semmi sem erősíti majd jobban, minthogy őszinte kapcsolatokat építesz ki a csoporttagokkal, a hozzád tanácsért fordulóknak pedig készségesen segítesz.

Ezt a fajta bizalmat pedig szép lassan a személyes márkádhoz is társítják majd. Így a befektetett energiádért cserébe látványosan nagyobb megtérülést várhatsz, mintha egy-egy kósza bejegyzésed promotálásával úgymond a „reménymarketingre” bíznád az üzleted alakulását.

Társíts konkrét célokat a Facebook használatához

Emlékeztesd magad folyamatos jelleggel, hogy minden egyes új lead szerzését szorgalmazó komment vagy bejegyzés egyetlen cél mentén összpontosuljon. A legfontosabb szempont, hogy minőségi forgalmat tudj az üzleti Facebook oldaladra terelni.

Ezt egyébként akkor tudod kellő hatékonysággal kivitelezni, amikor a csoportokban és a posztok alatt folytatott beszélgetések eljutottak már egy „optimális” szintre. Ez a stratégia lényegesen kifinomultabb, egyúttal eredményesebb is lesz annál, mintha lépten-nyomon spamként igyekeznél reklámozni az oldalad.

Tedd láthatóvá a szakértelmed és hozzáértésed

A Facebook biznisz profilod esszenciális elemeként a kifogástalan minőségű borítókép mellett szükség lesz olyan bejegyzésekre is, amelyek betekintést engednek a legjobb munkáidba. Ezen felül a szakmai blogodra, videóidra és az egyéb ingyenes anyagokra linkelő posztoknak szintén kardinális szerepük lehet.

Ennek köszönhetően azokat a látogatókat is elláthatod releváns és érdekes tartalmakkal, akik még nem feltétlenül állnak készen a vásárlásra. Ezen felül a bizalom erősítésének céljából időről időre néhány korábbi elégedett vásárló véleményét is célszerű megosztanod.

A legtöbb vállalkozó ugyanis szinte már spam jelleggel árasztja el a Facebook üzenőfalat, sokszor igencsak kifogásolható minőségű bejegyzésekkel és tucat tartalmakkal. Viszonylag egyszerű lesz kitűnni a tömegből, ha inkább egy-egy korábbi ügyfél véleményét teszed közzé.

Ezáltal elegánsabb módon reprezentálhatod a megbízhatóságod és a szakmai hozzáértésed, mialatt az irántad táplált bizalom is erősödni fog.

Törekedj a szoros kapcsolat fenntartására a követőiddel

Miközben folyamatosan dolgozol a követőbázisod bővítésén, ezzel párhuzamosan a meglévő követőket se hagyd figyelmen kívül. Már csak azért is célszerű a közönséged ápolására energiát fordítani, hogy a konkurenciád semmiképp ne tudja elcsábítani őket.

Ennek érdekében posztolj rendszeres jelleggel releváns értékes tartalmakat. Emellett pedig időnként tegyél fel nekik olyan kérdéseket, amik érdekesek a számukra, foglalkoztatják őket, és jó eséllyel szívesen válaszolnak rájuk.

Te mennyire használod ki a Facebookban rejlő potenciált?

A Facebook még mindig potenciális aranybánya, amiből képletesen szólva zsákszámra gyűjtheted az értékes leadeket. A fenti praktikák használatával mindenképpen. Viszont ha nem használod a platformot kellő tudatossággal, azzal irgalmatlanul sok pénzt hagysz az asztalon.

Hogyha meg tudod valósítani saját erőforrásokkal, akkor tudatos stratégiával és következetes megvalósítással optimalizálhatod a Facebook jelenléted.

Ha pedig kiszerveznéd a feladatot, ügynökségünk készséggel áll rendelkezésedre, vedd fel velünk a kapcsolatot!

Forrás: Proven Ways to Generate Leads Through Your Facebook Page

Kapcsolódó: