AFacebook borítókép az egyik legelhanyagoltabb marketing eszköz. Rengeteg vállalkozás csak púpnak tartja a hátán, ezért minél gyorsabban feltöltenek valamit, hogy mégse legyen üres.

Pedig ha jobban belegondolsz:

A legtöbb kisvállalkozásnak ez a tökéletes bannerje!

Szinte minden Facebook követőd legalább egyszer találkozik vele.

Biztos, hogy el akarsz mulasztani egy érintést – marketing üzenet nélkül?

Facebook borítókép előnyei

A borítóképekben az a jó, hogy nagyon gyorsan és egyszerűen tudod rajta bemutatni, mit csinál a vállalkozásod.

Ehhez pedig nincs szükséged szinte semmire, csak néhány jól megfogalmazott üzenetre – és egy képre.

Vegyük például a Business & Travel borítóképét:

A Business & Travel oldal felirat nélküli borítóképe.
A Business & Travel Facebook oldal borítóképe

Bizonyára feltűnt, hogy nincs rajta szöveg.

Ez azért van, mert a kép önmagában rengeteg üzenetet hordoz.

Az egyik, hogy egy hatalmas, tömött teremben folyik az előadás. 

Ez egy “társadalmi bizonyítékot” szolgáltat, vagyis azt sugallja, hogy az előadó véleményére és tudására sokan kíváncsiak – tehát biztosan értékes.

A kép a Fiatal Vállalkozók Hetén készült, amelyet a Fiatal Vállalkozók Országos Szövetsége (FIVOSZ) rendezett. Ez látszik is a képen, tehát egy újabb üzenet: az előadás célközönsége, így a Facebook oldal célközönsége is valószínűleg a fiatal vállalkozók.

Ha ezeket összeadjuk, akkor az alábbi asszociáció alakul ki a Facebook látogatóknak:

Ez egy vállalkozásról szóló oldal, ami valószínűleg értékes és profi, hiszen sokan kíváncsiak rá.

Ehhez az üzenethez pedig nem kellett más, mint: 

  • Egyetlen, jól beállított kép
  • Ami a másodperc tört része alatt átadja a lényeget
  • Ott elhelyezve, ahol rengetegen látják nap mint nap

Ez a Facebook borítóképek ereje.

De mire érdemes odafigyelni az elkészítésekor?

Milyen egy profi borítókép?

Először is, figyelem megragadó.

A látogatók nem szoktak túl sokat időzni a borítóképnél, ezért fontos, hogy a másodperc törtrésze alatt megfogd a figyelmüket.

Másodszor, egyszerű és letisztult. Megvannak rajta a fókuszpontok, egyből világossá válik, mit is akar közölni.

Harmadszor, – és ezt remélem mondani sem kell – minőségi és tiszta a fotó, és jól olvasható rajta a szöveg. Tehát se nem túl nagy, se nem túl kicsi, és végképp nem homályos. Semmi sem rombolja úgy a márkát, mint egy csapnivaló kép.

Ezt fogja gondolni tőle a célközönség: Ha ilyen munkát ad ki a keze közül olyan helyen, amit ezrek látnak – vajon milyen munkát csinál, ha csak egyetlen ügyfél fogja látni?

Csak akkor érdemes bármit is kitenni, ha annak valami haszna is van. Csak azért, hogy legyen ott valami, felesleges fáradni, mert csak plusz munka. Ha valamit csinálsz – csináld jól!

Negyedszer, személyes és érzelmeket vált ki. Teljesen mindegy, hogy a céged mekkora – az emberek szeretnek emberektől vásárolni. Ha a céged már akkorává nőtt, hogy nagyobb bizalmat közvetít mint egy személy, akkor (és csakis akkor) érdemes lehet a márkádat használni (például egy Nike esetében).

A Nike borítóképe

De még ekkora méretű cégeknél is működik a személyes márka, gondolj csak az Apple-re és Steve Jobs-ra, vagy a Tesla-ra és Elon Musk-ra.

Ha viszont egy mikro vagy kisvállalkozásod van, például egy webáruház, egy egészségügyi szolgáltató, weboldal-készítő ügynökség, építőipari cég, asztalos műhely vagy akár a személyes márkádat szeretnéd népszerűsíteni – akkor mindenképp érdemes előnyben részesíteni a személyes jelenlétet.

És végül, de nem utolsó sorban: Betartja az előírt képméretet.

A borítókép mérete

Régebben 20% volt a maximális szöveg, amit egy Facebook hirdetés képe tartalmazhatott.

Ez mára megváltozott, és több szöveget is elfogad – ugyanakkor az algoritmus hajlamos azokat a reklámokat előnyben részesíteni, ahol ez az arány 20% alatt van.

Érdemes ezt szem előtt tartani a borítóképednél is, főleg akkor, ha tervezel olyan hirdetést futtatni, ahol a borítóképedet használod.

Bármikor le tudod ellenőrizni a megfelelő arányokat a Facebook saját Text Overlay eszközével.

4 eredményt kaphatsz:

  • Ok – a hirdetés rendben van
  • Low – túl kevés a szöveg
  • Medium – a szöveg mennyisége közepes
  • High – túl sok a szöveg

Az ideális borítókép méret 828 x 315 pixel (851x315px személyes profil esetén), de fontos tudni, hogy mobilon csak 640 pixel széles és 360 pixel magas lesz.

Úgy kell megformáznod a borítóképet, hogy az mobilon és számítógépen is ugyanolyan jól szuperáljon.

Mit használj a borítóképeden?

A borítóképen bemutathatod a legújabb termékedet:

Új termék a Facebook borítóképen.

Használhatsz általános üzleti információkat és elérhetőséget, mint ez a fogászat.

Üzleti információk a Facebook borítóképen.

Megadhatod a taglinet és a fő elérhetőséget, mint ez a térkő gyártó cég.

Általános információk és elérhetőség a Facebook borítóképen.

Használhatod a márkád építéséhez:

Márkaépítés a Facebook borítókép segítségével.

Bemutathatsz egy életérzést:

Életérzés bemutatása a Facebook borítóképen.

Megmutathatod az egyik legjobb tartalmadat:

A legjobb tartalom a Facebook borítóképen.

Vagy akár videót is feltölthetsz.

Videós tartalom a Facebook borítóképen.

Használd ki, mert remek lehetőség ahhoz, hogy egy igazán pozitív első benyomást kelts.

 

Írta: Papp Gábor, a The Pitch blog alapítója és szerzője

 

Tetszett a cikk? Örülünk neki, ha dobsz egy lájkot és megosztod ismerőseiddel! Ha pedig további hasznos tartalmakat keresel digitális nomád, produktivitás vagy vállalkozás témában, ne hagyd ki a többi cikkünket se!