A blog cikkek/bejegyzések ma már elengedhetetlen tartalomtípusok a keresőoptimalizáláshoz. Akár szolgáltatásod van, akár webshopod, lesznek olyan kapcsolódó témák, keresési kifejezések, amelyekre blog cikkeket, informatív szöveges tartalmakat kell publikálnod, mert csak azok fognak rangsorolni a Google első oldalán.

1. Kulcsszókutatás

A keresőoptimalizálást és azon belül az on-page SEO részt, vagyis a tartalmi keresőoptimalizálást, mindig a kulcsszókutatással kell kezdeni.

A keresőoptimalizálásnak egyébként 3 fő területe van, de ezek gyakorlati használatát, beállításait például egy videós SEO tanfolyamból meg tudod tanulni és rögtön alkalmazni is tudod.

Szóval meg kell keresnünk azokat a keresési kifejezéseket, amelyekre sokan keresnek, így organikusan forgalmat tudunk hozni.

Több eszköz is használható erre. A legegyszerűbb a Google Ads kulcsszókutató eszköze, amelyben csak akkor fogsz pontosabb havi átlagos keresési számokat látni, ha már egy ideje van aktív Google Ads fiókod, amelyben hirdetés fut.

Ezenkívül nem mindig mutat keresési számokat a Google Ads és sokszor a magyar nyelv és a keresési mennyiségek alacsony száma miatt nem pontosak a mutatott adatok. Ezekre később jöhetünk rá, amikor Search Console-ban látjuk, hogy egy adott keresési kifejezésre mennyiszer is jelent meg az oldalunk az elmúlt 1 hónapban és mennyit is mutat a Google kulcsszókutató eszköze.

Ha komplettebb kulcsszókutatást szeretnél, például versenytársakat, más olyan oldalakat is megvizsgálni, amelyek már elől rangsorolnak, ezek az eszközök vissza tudják fejteni, megtalálják azokat a kulcsszavakat, amelyekre más oldalak elől rangsorolnak.

Ubersuggest: az ingyenes verzióban korlátozottan kapsz kulcsszó ötleteket, de a havi díja sem vészes.

SEO PowerSuite Rank Tracker: ez egy asztali szoftver, van örök ingyenes verziója is, amelyben saját kulcsszó-adatbázis is használható (magyar nyelven is van), vagy beköthető a Google Ads fiók. Van több kulcsszókutató funkciója is.

Ahrefs: elő lehet fizetni 7 napra 7 dollárért. Ezt megéri letesztelni, a SEO szoftverek közül ennek van a legjobb saját, magyar nyelvű kulcsszó-adatbázisa is.

SEMRush: 7 napig ingyen kipróbálható, versenytársak kutatására is alkalmas, magyar kulcsszó adatbázissal ez az eszköz is rendelkezik. Továbbá nem csak SEO-hoz használható.

2. Google kereső használata

Nem elég megtalálni a fő kulcsszavakat, hanem a fogalmi szempontból kapcsolódó kifejezéseket is érdemes felkutatni. Ezek lehetnek altémák, bekezdések a cikkben. Olyan kérdések, a témához kapcsolódó területek, amelyekre még rá szoktak keresni a Google-ben.

Több eszközt is lehet használni ezek felkutatásához, de talán elsőnek a legegyszerűbb a Google Autocomplete és a Searches related (hasonló kifejezések) funkció:

Google Autocomplete által ajánlott kifejezések:

Google autocomplete találatok. Forrás: Martincsek Zsolt

Related searches – kapcsolódó kifejezések:

Google kapcsolódó kérdések találatok. Forrás: Martincsek Zsolt

Ha a tartalmat ezekkel kiegészítve, a témát jól körüljárva építed fel, akkor lesz egy teljes értékű tartalom a látogatók és a Google számára is. Ez ad egyfajta minőséget, szakértelmet a szöveges tartalmaidnak.

3. Legyél jobb, mint mások!

Ahhoz, hogy előre kerülj, legtöbbször egy hosszabb és részletesebb, a célközönség számára jobb tartalomra van szükség. Sokan ezt rosszul úgy értik, hogy bárhogyan is, de nagyobb karakterszámban kell megírni a cikket és akkor az előrébb fog kerülni.

De a nagyobb karakterszám sem mindig vezet jobb eredményhez, hanem a részletesebben, bővebben megírt cikk velejárója lesz egyébként a nagyobb karakterszám.

Tehát én mindig azzal kezdem, hogy rákeresek a Google-ben a fő kulcsszóra és kigyűjtöm azt az első pár találatot, amelyeket meg kell előznöm.

Kiírom a bekezdéseket, a címsorokat. Átnézem, hogy mely részekre tértek ki egy adott témában. Ez nekem is segítség, hogy én se felejtsek el kitérni az adott részekre, tehát át is másolom a felépítést, de a tartalmat persze nem!

Valamint itt már elkezdek azon gondolkodni, hogy milyen extra bekezdések mehetnének még bele az én tartalmamba, amelyeket más cikkekben nem olvastam, de fontosak.

Megnézem azokat a kifejezéseket, amelyeket az előző fejezetben bemutatott módszerrel találtam meg. Ha ezek közül többre a versenytársak nem tértek ki, akkor az már nagy előny lehet számomra…

+1: Tagoltság, UX

A tartalmakat mindig az embereknek írd és ne a Google-nek. Sajnos még mindig sokszor tapasztalom azt, hogy az oldalakon a cikkeket, mint a gyártósoron, úgy készítik majd egyben feltöltik. Szó szerint egyben, semmi tagolás, sorköz stb…

Tehát ha az olvasónak is megkönnyíted a cikk elolvasását, akkor azt a Google is szeretni fogja.

Számítógépes, desktop nézetben 2-3 sor után akár (mert mobilon ugye összeszűkül az szöveg és ott dupla ennyi sor lesz) legyen egy üres sor, így átláthatóbb lesz a szöveg.

Legyen minimum 14px méretben a törzsszöveg és minimum másfeles sorközzel, balra zártan.

A címsorok meg ezeknél nagyobb betűméretben, félkövér betűstílusban és címsoronként legyenek beállítva (HTML kódban ezek a <h2> , <h3> címkék…)

A belső linkeket állítsd aláhúzottakra, félkövér betűstílusra és lehetőség szerint új ablakban nyíljon meg a linkelt oldal a kattintás után.

A tartalomgyártás során a legfontosabb az, hogy kezdjük el a szöveget megírni, készüljön el egy publikálható tartalom. Később is lehet finomítani, plusz bekezdésekkel kiegészíteni a cikket és tovább keresőoptimalizálni, ezzel nem lesz gond, sőt a Google szereti is a folyamatosan frissülő tartalmakat.

 

Borítókép: depositphoto.com

A heti legjobb cikkek minden hétfő reggel a postafiókodban:

Kapcsolódó: