Bártfai Balázs, a Tartalommarketing a gyakorlatban című könyv szerzője nagyjából 13 éve online vállalkozó. Azt az ismeretanyagot, amit ma magáénak tudhat gyakorlatilag autodidakta módon tanulta meg. Könyvekből, időt nem sajnálva minderre. Mára pedig már nyilvánvaló, hogy ez élete egyik legjobb döntése volt.

Milyen a jó tartalommarketing és marketing automatizálás? Mik a kezdő vállalkozások kihívásai? Milyen a tökéletes termék? Olvasd el Bártfai Balázs tanácsait cikkünkben!

bártfai balázs, tartalommarketing

Emellett mindig is az egyszerű lépéseket kereste, keresi, hiszen ő is tapasztalja, hogy az egyre több eszköz, lehetőség fokozatosan ugyan, de egyre nagyobb káoszt okoz a fejekben. Amikor valakitől megkérdezik, hogy boldog vagy gazdag szeretne-e lenni, a vállalkozók többsége választ egy opciót, pedig ez akár együtt is megvalósítható lenne, csupán megfelelő lépéseket kell megtenni ennek elérése érdekében.

Balázsnál jelenleg a fókusz a SalesForm rendelésautomatizáló programján van, melynek első lépése a könyve volt. Elismeri, mindig is azt gondolta, hogy a stratégia csupán egy szó és nincs mögötte valódi jelentőség. Azonban ma már így látja:

„Ha nem tudom, hogy hova akarok eljutni és hogyan, ha a célomhoz nincsen stratégiám, akkor azt úgy hívják, hogy vágy. Vágyok valamire, de ha nem tudom, hogy hogyan tudom ezt elérni, akkor csak vágy marad.”

Ahogyan arról is határozott véleménye van, hogy mi a magyar vállalkozók legnagyobb problémája. Nem gyártanak tartalmat, nincs mi által kommunikálniuk a vevőikkel. Így kapva az alkalmon, célul tűzte ki, hogy ezt megtanítsa nekik. Pedig még csak nem is a tartalomgyártás az első lépés, amit sokan elfelejtenek. Az első lépés a termék, ami a legtöbb vállalkozónak valójában nincsen.

Az embereknek szükségük van arra, hogy vezessék őket. Ebből adódóan pedig

„A titok: a termék értéke”.

Azaz ugyanahhoz a termékhez, ha hozzáadunk akár csak némi plusz információt, máris értékesebbé és érdekesebbé válik a vásárlók számára. Emellett Balázs szerint sokan abban a hitben élnek, hogy mindent saját kútfőből és mindig jobban kell megvalósítani, mint ahogyan azt másnál látják. De ez nem feltétlen igaz. Nyugodtan kövessük a már bevált módszereket, hiszen ez nem szégyen, sőt, inkább a siker kulcsa.

Az interjú során az is kiderül, mi az az 5 lépés, amit szerinte minden kezdő vállalkozónak át kell(ene) gondolnia. Azonban létezik az a bizonyos nulladik pont, ami nélkül nem is érdemes belevágni egy vállalkozásba. Ez nem más, mint a belső motiváció és a hit a saját termékünkben.

„Csak ennyi kell!”

Az interjú részei:

Hasznos linkek:

… és ne feledd:

„Mindig sokkal nagyobbat kell álmodni, mint amit elhiszel!”

További Üzlet és Utazás interjúk: