2024-ben már láttunk pár érdekességet ahhoz, hogy ne lepődjünk meg azon, hogy mi az ami jól teljesít a közösségi médiában idén. Megváltozott a világmárkák külső kommunikációja, ezt pedig lekövették a felhasználók. Ezek a nagykutyák bármilyen változást eszközölnek, biztosak lehetünk benne, hogy meg fogjuk érezni a trendek változásában. Elhoztuk tehát hogyan fognak alakulni a közösségi média trendek 2024-ben.

Mesterséges intelligencia – Tényleg mindenkinél felkapott?

Sokan szeretik, néhányan ki sem állhatják. De kik azok akik minden nap használják és kik félnek tőle ténylegesen? A Hootsuite által végzett felmérés alapján kiderül pár fontosabb dolog az AI-hoz való hozzáállásból. Többek közt a Z generáció azt vallja magáról, hogy jobban el tudja különíteni az AI generált tartalmat a többitől és ha tudja is, hogy ilyen tartalomról van szó, nem fél interaktálni azzal. Ezzel szemben a többi generáció bizalmatlan az AI generált tartalmakkal szemben, az idősebb generációkkal az élen. 

Őszinteség és átláthatóság

Ahogy az AI-felhasználással könnyebb lett alkotni képet, szöveget, zenét és lassan akár videót is, az emberek elkezdtek vágyni az őszinteségre. Arra az őszinteségre és humorra, amely hű marad saját magához, mégis emberi, egyedi értéket ad a közösségnek. Már nem a tökéletest és kifogástalant keresik, hanem azt. ami megragad és oktat. Azt az együttérzést akarják átadni amelyet csak emberi lénynek tudnak nyújtani. Ez is visszavezethető a mesterséges intelligencia használatához a közösségi médiában. 

De nem csak az őszinteség fontos, hiszen lehetünk őszintén erdő-védők, ha ipari láncfűrészt reklámozunk. Kerüljük az összeférhetetlenséget és az olyan helyzeteket, amelyek sok kérdést vetnek fel. Maradjunk hűek a saját márkánkhoz miközben népszerűsítjük azt, így is megerősítve az emberekben a hitelesség érzetét

Nano-influencerek

Kicsi zárt közösségeket összefogó emberek? Mi a különleges bennük? A felhasználók családiasan érzik magukat a tartalom fogyasztása során. Hasonlóan az előző ponthoz, közelebb érzik magukhoz a megfogható, emberi hibákkal bíró közszereplőt, mint egy multinacionális, lassan istenként tisztelt hírességet. Így váltak az 1000 követőszám alatti nano-influencerek a bizalom és a közelség szimbólumává. 

SEO

A SEO avagy Keresőoptimalizálás nem csak a weboldalakon és blogokon lett fontos napjainkban, hanem a közösségi média tartalmaknál is. A Z generáció 40%-a ugyanis előnyben részesíti az Instagramot és a TikTok-ot a Google-lel szemben, ha olyan helyet keres, ahol ebédelhet. Tehát ha lokális keresésről van szó, a fiatalok szívesebben használják a Google-ön kívül eső keresőmotorokat. Ez jó hír lehet lokális vállalkozásunk számára, ha ki tudjuk használni a lehetőséget a különböző platformokon. Kezdésnek készíthetünk TikTok videót, melyet aztán szét tudunk osztani egyéb platformjaink között is, így kedvezve a leendő ügyfeleknek. 

Személyes tartalom

Minden közösségi média főoldal egyedi. Az algoritmus gondosan és aprólékosan végzi a dolgát, hogy a felhasználók számára a rájuk szabott tartalmakat jelenítsék meg. A cégeknek ez miért érdekes? Azért, mert ha mindenkinek gyártod a tartalmad, akkor senkit sem fog igazán megfogni. Senkinek nem lesz igazán érdekes. Mindenképpen szemelj ki egy célközönséget, aki minél jobban le akarsz nyűgözni és koncentrálj rájuk.

Rövid videó tartalmak

A TikTok forradalmasította pár évvel ezelőtt, és ugyan néhányan nem hittek benne, még ma is listavezető a fogyasztott tartalmak között. Olyannyira velünk maradt a formátum, hogy az elmúlt években lassan átterjedt más platformokra is. Ilyenek például az Instagram Reel-ek és a Youtube Shortok. A fiatalabb generációk tagjainak 42-57%-a szívesebben néz ilyen formátumú tartalmat, hogy tudakozódjon termékekről és azok funkcióiról. Fontos hogy mi is tartsuk az iramot a gyorsan változó marketing trendek világában. 

Ha eddig nem készítettél rövid videót platformjaidra, még nincs késő! A trend még egy ideg bőven velünk marad. Ha pedig nem tudod hogyan vágj bele, segítünk. Ezen a linken teljes leírást találsz TikTok videók készítéséhez.