A csúcsszezon június utolsó hetétől szeptember közepéig húzódik. Görögország a világ legnépszerűbb és legvonzóbb jacht charter célpontja. Az országhoz körülbelül 3 ezer sziget tartozik, ez a legtöbb a Földközi-tengeren. Több különböző éghajlati területtel és változatos növényzettel rendelkezik, és nagy különbségek mutatkoznak a kultúrában és az építészet terén is.
A görög vitorlásterületek sok mindent kínálnak, a számos szigettől a kulturális örökségen át a versenyképes árakig, így több mint egy jachtos kirándulásra van szükség az ország a felfedezéséhez.
Görögország jachtszezonja áprilistól novemberig tart, és hasonló a többi mediterrán országhoz. A csúcsszezon június utolsó hetétől szeptember közepéig húzódik, ilyenkor érdemes jachtokat bérelni Görögországban.
Ez idő alatt zsúfolt kikötőkre és kikötőkre, valamint számos motorcsónakra lehet számítani, amelyek a szigeteken található kikötők többségét elfoglalják, ezért érdemes felkészülni az alkalmi horgonyzásra. Rengeteg vitorlás, jacht, katamarán és motorcsónak elérhető kiváló áron, és az éttermek és üzletek is egész szezonban nyitva vannak.
A nyári hónapok nagyon melegek és szárazak, sok napsütéssel, és a hőmérséklet elérheti a 35 °C-ot a tengerparton és a szigeteken, kivéve a Kikládokokon, ahol hetekig folyamatosan fújnak a Meltemi szelek. Ilyenkor a kompok nem hajózhatnak, és egyes chartertársaságok nem engedik, hogy a hajók elhagyják a kikötőt.
Vitorlázni júniusban és szeptember második hetétől kínálkozik a legjobb alkalom, ekkor élvezhetjük a kedvező árakat. Görögország méretéből adódóan regionális különbségek is vannak; például a nyár és a vállszezon hosszabb az égei-tengeri szigetek déli részén, ahol még decemberben is lehet úszni.
Görögországban forró, napsütéses nyarakat élvezhetünk nagyobb ugyanakkor a szellő valószínűsége, és kevésbé védett az Azori-szigetek magaslatától. A belterületen több és gyakrabban fordul elő zivatar júniusban, mint nyár közepén.
Ha viharra számítunk, nagyon nehéz lehet menedéket találni a szigetek közötti nagy távolságok miatt, ezért javasoljuk, hogy legyen kapitány a fedélzeten, emellett nagyon fontos felkészülni és rendszeresen ellenőrizni az időjárás-előrejelzést.