Három divat- és designipari innováció kapott befektetést egy startup programban – közölte a Magyar Divat & Design Ügynökség pénteken az MTI-vel.

A tájékoztatás szerint az idén rekordszámú, 61 divat- és designipari ötlettel jelentkeztek a kreatív szakmák innovátorai a Magyar Divat & Design Ügynökség (HFDA), a Startup Campus startup inkubátor és az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures tőkealap-kezelő közös startup-programjára.

Az online inkubációba október elején válogatta be a szakmai zsűri a tíz legígéretesebb csapatot, amelyek az ezt követő időszakban intenzív vállalkozásfejlesztési képzésen, szakmai és üzleti mentoráción vettek részt. Az inkubáció nyolc hete alatt a csapatok az ötleteikből, vagy prototípusaikból kiforrott üzleti tervet hoztak létre, a programot záró Demo Day-re pedig azok a résztvevők kaptak meghívást, amelyek terméke vagy szolgáltatása ez idő alatt leginkább megérett az első körös befektetésre – írják a közleményben.

Mayofi / Unsplash

Ismertetik, hogy a program záróeseményén öt csapat prezentálhatta ötletét a szakmai zsűri, a befektetők és a nagyközönség előtt. A MOKA csapata egy egyensúlyérzéket és motorikai képességeket fejlesztő gyerekbútort mutatott be. A Perceptual Thinkers az autizmussal élők kommunikációját segítő multifunkcionális övtáskát hozott a programba. A Try ONline csapata egy divattermékekre fókuszáló közösségi média platformot fejleszt, a Measure.me pedig egy mesterséges intelligencián alapuló, a ruhaméret online kiválasztását segítő alkalmazással szállt versenybe. Végezetül a S.w.e.d. tagjai ismertették, miért különleges az általuk fejlesztett design falburkolat.

Közölték, a bemutatkozó csapatok közül végül hárman, a MOKA, a Measure.me és a S.w.e.d. egyenként 15 millió forintos befektetési ajánlatot kaptak a Hiventures tőkealap-kezelőtől.

Az eseményt az érdeklődők online követhették, akik a prezentációk végén szavazhattak a számukra legszimpatikusabb ötletre.

A közönségszavazást a TryONline csapata nyerte. A Magyar Divat & Design Ügynökség nekik, és a különdíjban részesített Perceptual Thinkers csapatának egy ötalkalmas, személyre szabott szakmai támogatási programot ajánlott fel.

Austin Distel / Unsplash

Katona Bence, a Hiventures vezérigazgatója a közleményben kifejtette, hogy 2019 tavaszán stratégiai együttműködést írtak alá Magyar Divat & Design Ügynökséggel, hogy fellendítsék a magyarországi divat- és designipart, valamint kialakítsanak egy értékteremtő hazai divat- és designipari startup ökoszisztémát. Az idén ősszel a Startup Campusszal és a HFDA-val közös startup programban azokat az ötleteket keresték, amelyek akár hiánypótló vállalkozásokká válhatnak a jövőben.

Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője  a közleményben elmondta, a divat- és designipar integratív koordinációs szervezeteként rendkívül fontos számukra, hogy támogassák a jövő nemzedékének feltörekvő tervezőit ötleteik, terveik megvalósításában. Ebben nyújt segítséget a HFDA Startup Program, ahol azok az innovációk kerülnek előtérbe, amelyek nem csak az iparág, de a társadalom számára is hasznosak.

Az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures, Kelet-Közép-Európa egyik legnagyobb és legaktívabb kockázati tőkealap-kezelőjeként, európai uniós és saját forrásból támogatja a teljes magyar vállalkozói ökoszisztémát, finanszírozást biztosítva az ötletfázistól egészen a nagyvállalati beruházásokig.

A Magyar Divat & Design Ügynökség a Magyar Turisztikai Ügynökség leányvállalataként alakult meg 2018-ban, két kiemelt részleggel: divatipar és designipar. Az ügynökség célja a hazai divat- és designipar nemzetközi ismertségének és elismertségének növelése, ezen keresztül pedig az országimázs erősítése.

A Startup Campus nemzetközi innovációs központ és startup inkubátor. Vállalati és állami partnerei számára fejleszt és valósít meg innovációs programokat, oktatási, inkubációs, befektetési, értékesítési és külföldi piacra lépési szolgáltatásokkal segíti az innovatív projekteket ötlet fázistól a nagy növekedési potenciállal rendelkező kkv-kig.

Budapest, 2020. december 11., péntek

MTI

Kapcsolódó: