A személyes márka az, amit akkor mondanak rólad, amikor kimentél a szobából. De hogyan lehet tudatosan építeni? Milyen szerepe van a közösségi médiának a személyes márkaépítésben? Az alábbi interjúból kiderül.

A StartupLap Sopron novemberben online szervezte meg a szokásos meetupját, aminek a fő témája a személyes márkaépítés volt. Az előadáson Majsai Richárd (Freelancer Blog), Mándó Milán (MINNER), Dallos Zoltán és Berki Krisztián (aBerki) osztották meg tapasztalataikat a márkaépítéssel kapcsolatban.

 

A személyes márka manapság fontosabb, mint valaha. Az interneten és a médiában elérhető tartalmak keltette zaj egyre sűrűbb, és ebből nem egyszerű kitűnni. Elképesztő mennyiségű információ áramlik, mindenki azért küzd, hogy felkeltse a potenciális vevők figyelmét, viszont az információdarabkák el is halványítják egymást és a mögöttük álló entitásokat. Míg régen a rádió és a televízió szolgáltatott egy valamivel szűkebb körű, de azért elég nagy információcsomagot, addig az internet mára megsokszorozta, korlátlanná tette azt, hogy üzeneteket küldhessünk a világba bármilyen témáról és termékről. Egyedül a YouTube-ra percenként 400 órányi videót töltenek fel (hivatalos statisztika). Egy év alatt manapság több információ keletkezik, mint az előző évszázadban összesen.

Az emberek azokat az értékeket keresik ebben a zajos, információval túlterhelt világban, amikkel azonosulni tudnak. A közös értékeken keresztül keresnek kapcsolódást, építik fel az önazonosságukat. A korlátlan lehetőségek és a „bármivé válhatok” korában nem egyszerű feladat meghatározni önmagunkat. Akik erős személyes márkával rendelkeznek, azok mintát adhatnak mások számára, és példaképpé válhatnak.

Mindenkinek van személyes márkája. Akár tisztában van ezzel, akár nem. Ha nem az otthonunk falai közt vagyunk, akkor folyamatosan kommunikálunk valamit magunkról a külvilág felé. A lényeges kérdés az, hogy ezt tudatosan tesszük, vagy sodródva, átgondolatlan üzenetekkel

Részlet az Alkalmazottból Vállalkozó c. könyvből

 

Miről volt szó az interjúban?

 

Hogy lehet túllépni a kezdetleges félelmeinken? Mire lehet építeni egy hiteles személyes márkát? Nézd meg az interjúnak ezt a részletét.

 

 

Kapcsolódó:

boritókép: inlytics | LinkedIn Analytics Tool //Unsplash