A közösségi média trendek gyorsan változó világában gyakran nehéz lépést tartanunk az aktuális újdonságokkal. Szinte napról napra jelennek meg technológiai újítások az eszközök és a platformok tekintetében, emellett rapid módon változnak a fogyasztói szokások is.
Gondoljunk csak vissza az Instagram és Facebook sztori használatának hirtelen növekedésére. Napi sztorik nélkül ma már elképzelhetetlen a márka építés és a közösségi média felületek használata. Ez a trend később magával hozta a VR és az AR eszközök és alkalmazások fejlődését. Ilyenek voltak a különböző szűrők és a hangrögzítő funkciók megjelenése és beépülése a mindennapos tartalomgyártásba.
Közösségi média trendek 2020-ban
A közösségi média újításai megállíthatatlanul és olykor követhetetlen formában zúdulnak ránk. Ám ahhoz, hogy sikeresen tudjuk közvetíteni a márkánk értékeit, naprakésznek kell lennünk a kommunikációs megoldások terén.
Cikkünkben összeválogattuk Neked a hét legfontosabb trendet, amit könnyen be tudsz majd építeni a 2020-as marketing stratégiádba!
#1 Lokalizálj!
A helyspecifikus oldalak szerepe egyre inkább felértékelődik, mellyel az adott helyhez tartozó felhasználókat tudjuk elérni. Készíts lokális oldalakat, melyek segítségével könnyedén népszerűsítheted az adott területen lévő eseményeket és a vállalkozásod speciális ajánlatait.
#2 Figyeld a felhasználóid igényeit!
A sikeres közösségi kommunikáció egyik legfontosabb pillére a felhasználóink igényeinek és tevékenységének pontos nyomon követése és elemzése. A különböző analitikák segítségével aktivizáld követőidet személyre szabott tartalommal.
#3 Sztorizz!
Bár a sztorik 24 óra után eltűnnek, használatukkal mégis magas arányú aktivitást tudunk kiváltani követőinkből. Minél figyelemfelkeltőbb és vizuálisabb a tartalom, annál nagyobb lesz az aktivitás is.
#4 Láttasd a termékeid!
A jövő évben az internetes keresések 50%-a képek alapján fog történni. Egy termék kép nélkül pedig nem hiteles, igaz? Népszerűsítsd az adott terméket képpel, pontos leírással és az ár feltüntetésével.
#5 Készíts videókat!
Az internetes felhasználók 56%-a néz videókat Facebookon, Instagramon és Twitteren keresztül. Ne gondolj semmi bonyolultra! Elég egy élő bejelentkezés vagy egy pár perces promó videó a termékedről.
#6 Színesítsd a tartalmad!
A virtuális és a kiterjesztett valóság eszközei és alkalmazásai tovább növekednek a jövő évben. Ezt kihasználva a tartalomgyártás során bátran használd például a Facebook 360, a Facebook Canva és egyéb VR/AR eszközöket.
#7 Működj együtt influencerekkel!
Na de ne akárkivel! Keresd meg a márkádhoz illő influencert, aki a leghitelesebben tudja hirdetni a terméked/szolgáltatásod. Miért? Mert a 18-34 év közötti internet felhasználók 22%-a vásárol olyan terméket vagy szolgáltatást, amit a kedvenc bloggere profilján vagy videójában látott.
Bár a fenti trendek már most is jelen vannak a közösségi médiában, érdemes őket még jobban és erőteljesebben kihasználni, hiszen hatékonyságuk egyre csak növekszik.
Forrás: MicroCreatives