A Wizz Air, Európa leggyorsabban növekvő és legzöldebb légitársasága* tíz új üzemanyag-takarékossági lépést vezet be a szén-dioxid kibocsátásának további 33 százalékos csökkentését célzó vállalásának részeként. A légitársaság az elmúlt években már 25 üzemanyag-megtakarítást célzó intézkedést bevezetett, de folyamatosan keresi az új megoldásokat is.

Ilyen például a várható üzemanyag-fogyasztást minél pontosabban tervező, úgynevezett zéró-üzemanyagtöbblet becslési modell kidolgozása, a repüléstervezés rendszerének finomhangolásával csökkenthető többletüzemanyag-felhasználás, valamint a pontosabb teljesítményadatok használata az üzemanyag-szükséglet pontosabb előrejelzése érdekében. A Wizz Air jelenleg is élen jár a fel- és leszállás paramétereinek optimális megválasztásában, mely a zajterhelés csökkentésén kívül üzemanyag-megtakarítást is eredményez; hozzájárulva a környezeti lábnyom csökkentéséhez.

Az üzemanyag-fogyasztás csökkentése érdekében a légitársaság ajánlásokat adott ki pilótái számára arra vonatkozóan, hogy fel- és leszálláskor milyen szárnybeállításokat használjanak. A repülőgépek rendszerint több különböző szárnybeállítással képesek a fel- és leszállásra, melyek különböző repülési paramétereket eredményeznek. Egyes beállítások kisebb légellenállást, ezáltal kisebb hajtóműteljesítmény-igényt eredményeznek, így bizonyítottan jelentős mértékű megtakarítást biztosítanak az üzemanyag-fogyasztásban. Becslések szerint a módszer alkalmazásával 2000 tonna üzemanyag takarítható meg, és így évente közel 6000 tonna szén-dioxiddal kevesebb kerül a légkörbe.

239 üléses Airbus A321 neo / Forrás: Wizz Air

Az Airbus legutóbbi elemzésében a Wizz Air iparági vezetőként szerepelt a leszállásnál alkalmazott szárnybeállítás terén. A repülési előírásokat és biztonsági intézkedéseket is figyelembe véve, a leszálláshoz használt konfigurációval a légitársaság nagyjából 15 kilogramm üzemanyagot takarít meg alkalmanként. Ez egy év alatt megközelítőleg 92300 Mátészalka és Szentgotthárd között közlekedő autó szén-dioxid kibocsátásának megfelelő mennyiség.

A Wizz Air számos, az üzemanyag-megtakarítást célzó lépése mellett elkötelezett az iránt is, hogy a flottáját korszerű Airbus neo repülőgépekkel fejlessze, amelyek kiváló aerodinamikai jellemzőkkel és ennek eredményeképpen verhetetlen üzemanyag-hatékonysággal rendelkeznek. Különleges kialakítású – ún. Sharklet – szárnyvégeinek köszönhetően tovább csökken a szárnyak légellenállása. Az Airbus neo típusú repülőgép versenytársainál 43 százalékkal kevesebb zajt és 50 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot bocsát ki. A légitársaság gépei átlagéletkora 5 év, így a Wizz Air flottája az egyik legfiatalabb a világon. Az új repülőgépeknek, a szükségtelen átszálló járatok elkerülésének és a fedélzeten használt könnyű anyagoknak köszönhetően működik a Wizz Air ilyen hatékonyan. Ezek a kezdeményezések és újítások mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a Wizz Air maradjon Európa legzöldebb légitársasága.

Büszkék vagyunk arra, hogy az európai légitársaságok közül nekünk a legalacsonyabb a szén-dioxid kibocsátásunk utasszámra vetítve.

Mindent megteszünk annak érdekében, hogy tovább csökkentsük légitársaságunk ökológiai lábnyomát. Minden fel- és leszállás lehetőséget teremt arra, hogy üzemanyagot spóroljunk. Emellett a repülés más fázisait is igyekszünk optimalizálni, mivel ezek az intézkedések jelentősen befolyásolják a karbonkibocsátásunkat.” – mondta Heiko Holm, a Wizz Air operatív igazgatója. “Korszerű flottánkkal és az utasok férőhelyeinek optimalizálásával garantáljuk, hogy a WIZZ továbbra is Európa legzöldebb légitársasága és a legjobb választás maradjon, ha utazásról van szó.

 

Szeretnéd a heti legjobb cikkeket e-mailen is megkapni?

Iratkozz fel!

 

Kapcsolódó: