A blog az egyik legnépszerűbb műfaj az interneten. A blogírás kiválóan alkalmas közösségépítésre, a követők ugyanis nemcsak a bloggerrel teremthetnek kapcsolatot, hanem – a közös érdeklődés folytán, a kommenteken keresztül – egymással is. Ennek köszönhető, hogy a blog a közösségi média marketing egyik kiváló eszköze már évek óta.

A folyamatos tartalomgyártás azonban nem könnyű feladat, sok időt, energiát és kitartást igényel, de hosszú távon nagyon jó befektetés.

Amikor blogírásba kezdünk, szeretnénk, ha a tartalmainkat minél többen olvasnák, minél több emberhez eljutnának. Célunk a virális tartalomgyártás, vagyis az, hogy a bejegyzéseinket minél többen megosszák, terjedjenek egyik embertől a másikhoz. Olyan blogbejegyzéseket kell tehát írnunk, amelyek arra ösztönzik az olvasókat, hogy másokkal is meg akarják azokat osztani, így elősegítve terjedésüket.

De mi kell ahhoz, hogy olyan tartalmat gyártsunk, ami felkelti az olvasók figyelmét? Öt pontban összefoglaltuk, hogy mi az, amire mindenképpen érdemes figyelni, amikor összerakunk egy blog bejegyzést.

 

Legyél következetes a tartalomgyártásban!

Sokan esnek abba a hibába, hogy sokáig várnak a következő bejegyzésük megjelentetésével, ami ahhoz vezet, hogy az olvasóik elveszítik az érdeklődésüket, akár el is felejtik őket. Válassz ki egy számodra tartható fix időpontot, és ehhez tarts magad! Például ha a hétfőt választod, akkor minden hétfőn tegyél ki egy új tartalmat, és ez ne maradjon el!

Akár szerkesztői naptárt, checklistet is vezethetsz, hogy biztosan ne maradjon ki egy bejegyzés se, illetve mindent beleírjál és beletegyél, amit szeretnél. Növeld a produktivitásod, használd a Bullet Journal módszert!

blogirás checklist

 

Figyelj a nyelvhelyességre!

Mindig többször ellenőrizd le, olvasd és nézd át a bejegyzésedet, mielőtt publikálod! Hidd el, egy nyelvtanilag rosszul megírt tartalmat senki sem szívesen olvas, pláne nem oszt meg. A helyesírás mellett figyelj arra is, hogy magyarosan fogalmazz! Kerüld a barokkos körmondatokat, törekedj az egyszerűségre, és legyél érthető.

Hasznos lehet, ha közzététel előtt hangosan is felolvasod a bejegyzésedet, mert elképzelhető, hogy a szemed átsiklik a hiba fölött, legyen az helyesírási vagy nyelvhelyességi, olvasás közben azonban könnyebben kiszűröd őket.

A minőségi munka pedig már félsiker!

 

Örökzöld témák a blogírás során

A blogbejegyzés születésének első lépése, hogy meghatározod, mi lesz a témája. Ha sikerül időtálló témát választanod, akkor az még évek múlva is forgalmat fog generálni az oldaladra.

Egy jól összeszedett bejegyzés hosszú távon vonzza az olvasókat, ez pedig keresőoptimalizálás szempontjából sem elhanyagolható, ami szintén fontos a blogírás szempontjából. A Google kedveli az eredeti és minőségi tartalmat, amit azzal díjaz, hogy minél jobb helyen jeleníti meg a cikkedet a kereséseknél.

 

Trendi témaválasztás a célközönségedre szabva

Nem lehet mindig olyan témát választani, ami hosszú távon aktuális, főleg hogy ez a cikk megírásának pillanatában megjósolhatatlan. Ellenben lecsaphatsz olyasmire, ami abban a pillanatban, szezonálisan nagyon sokakat érdekelhet.

A Google Trend kiváló eszköz arra, hogy az aktuálisan népszerű témák közül csemegézz.

Mielőtt belefogsz a témaválasztásba, próbálj meg az olvasóid, a célközönséged bőrébe bújni! Ez azért szükséges, mert a cikkeddel az ő problémájukat kell hogy orvosold. Ehhez tudnod kell, hogy mi foglalkoztatja őket, és az ő szemszögükből kell hozzálátnod a téma kifejtéséhez.

Egy jó tanács: igyekezz arról írni, amire az emberek gondolnak, de nem mondják ki!

A virális tartalom gyártásához sokszor olyan témákat kell boncolgatni, ami sokakban egyet nem értést, akár ellenérzést vált ki. Ilyenkor a cikked célja lehet az is, hogy meggyőzd a követőidet a saját álláspontodról. Ami megosztó, azt sokan olvassák. Ha ügyesen kiállsz az álláspontod mellett, akkor lehet, hogy még az egyet nem értő olvasók is megosztják majd a tartalmadat.

 

Használj vizuális eszközöket!

A hatalmas digitális zajban sokkal könnyebben észreveszünk egy tartalmat, ha az vizuális eszközökkel van szemléltetve.

Az emberi agy számára a látvány sokkal vonzóbb, mint egy száraz szöveg. Épp ezért van nagy sikere napjainkban például az Instagramnak vagy a Pinterestnek.

blogírás szabályai

Nem beszélve arról, hogy az olvasók milyen kevés időt szánnak egy bejegyzés elolvasására. Az interneten szkennelve olvasunk, ezért fontos, hogy magas legyen a vizuális fókusz képek, videók, diagramok vagy akár infografika formájában.

Ne halogasd a blogírás elkezdését, mert ez a műfaj a mai napig egy aranybánya. A blogok népszerűsége töretlen, a legfrissebb kutatások szerint több mint 500 millió blog létezik szerte a világon, és 2 millió blogbejegyzést tesznek közzé naponta.

Az emberek átlagosan 10 cikket olvasnak el mindennap. Ha tudatosan építed fel a kommunikációdat, lehet, hogy éppen a tied lesz az egyik a tízből!

Blogírásra fel!

 

Ha érdekel komolyabban a szövegírás, akkor látogass el a DLX MEDIA karrier oldalára, és regisztrálj az adatbázisunkba!