A cégvezetőknek jellemzően kevés ideje és energiája van arra, hogy folyamatosan tartalmakat gyártsanak különböző közösségi média felületre, jóllehet a vállalkozások vezetői tudják pontosan a tartalommarketing és a tudatos tartalomgyártás fontosságát. Ezzel a módszerre lehet a legjobban szakértői márkát, ismertséget építeni.
Az alábbi cikkben Dallos Zoltán, a DLX MEDIA alapítója kalauzol el minket a tartalommarketing világába.
A tartalommarketing jelentése a cégek életében
A folyamatos online jelenléttel és minőségi tartalomgyártással tudja bemutatni magát egy vállalkozás, melynek fő célja a márka ismertségének növelése, a fogyasztók, felhasználók lojalitásának növelése, valamint az új vásárlók bizalmának elnyerése.
A tartalommarketing pontosan azt kínálja a látogatónak, amit keres: információt és megoldást a problémájukra.
A tartalommarketing részei
Manapság nagyon népszerűek a videós tartalmak, legyen szó akár a YouTube-ra feltöltött termékbemutató videókról, szakértői interjúkról, imázsvideókról, mindegyik nagyon jól tud működni. Emellett egyre népszerűbben a rövid formátumú videók, melyek futótűzként terjedtek az elmúlt években a TikTok-on, Instagramon, és ezt a formátumot átvette a legnagyobb videómegosztó platform is YouTube Shorts néven.
A videós tartalmak mellett egyre népszerűbb a hang alapú technológia is, a rádió a reneszánszát éli a podcast-ek térnyerésével, kis túlzással ma már minden cégnek érdemes indítania a YouTube csatornája mellett egy podcast csatornát is, ahol hosszabb, kötetlenebb beszélgetések keretében ismerhetik meg a hallgatók a cég értékrendjét, az ott dolgozókat, a szolgáltatást, a víziót.
Természetesen a tartalomgyártásnak megkerülhetetlen eleme a social média felületeken való aktív jelenlét, a megfelelő szövegek és rövid posztok megírása, grafikai anyagok elkészítése, jó minőségű fotók megosztása.
Milyen eredményeket lehet elérni rendszeres (online) tartalomgyártással?
A tartalommarketing egy hosszútávú stratégia, ami stabil forgalmas és ismertséget hozhat minden szakértő, vagy cég számára, emiatt mindenkinek érdemes rá nagyobb hangsúlyt fektetnie
A DLX MEDIA tapasztalatai alapján már 3-6 havi tartalomgyártással látványos eredményeket lehet elérni, hosszú távon pedig egyértelműen fontos eleme a cégek marketing stratégiájában.
A marketing mix elemei:
- fizetett hirdetések (Google Ads, Facebook Ads)
- keresőoptimalizálás (SEO)
- folyamatos tartalomgyártás
- közösségi média jelenlét
- PR, sajtóközlemények
- adatbázis építés, e-mail marketing