Több száz fő részvételével, óriási füst és tűz közepette zajlott a szimulált mentés a budapesti repülőtér teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatán. Az október 28-án éjjel tartott szimuláció során egy használaton kívüli, gyakorló repülőgép segítségével imitálták a balesetet, hogy felkészítsék a mentésben érintett szervezeteket egy esetleges valódi katasztrófa felszámolására.

Egy repülőtér működése során a legfontosabb tényező a biztonság. A Budapest Airport ezt folyamatosan erősíti, nemcsak munkavállalói, hanem partnerei, bérlői, a repülőtéri szervezetek és hatóságok körében is, hiszen a repülőtér és a repülés biztonságának folyamatos fenntartása közös feladat.

Nemzetközi repülőtérként minden lehetséges kényszerhelyzetre azonnal, pontosan és szoros együttműködésben kell reagálni, ezért elengedhetetlen és kötelező rendszeresen tesztelni azoknak a felkészültségét és kooperációjuk hatékonyságát, akik egy előre nem látható légi katasztrófa esetén részt vesznek a kényszerhelyzet kezelésében.

Forrás: bud.hu

A szimulált esemény szerint egy a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező légijármű leszállást követően balesetet szenved, a jobboldali főfutóműve becsuklik és kigyullad – ez volt a Budapest Airport október 28-ai teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatának szituációja, amelyet a mentésben résztvevő szervezetek egységeinek kezelnie kellett. A gyakorlaton több százan vettek részt, ebből 50 önkéntes, akik a balesetet szenvedett légijármű utasait alakították, a többiek pedig a mentésben közreműködő hatósági, repülőtéri és mentő szervezetek munkatársaiként tevékenykedtek a valósághű szimulációban. A balesetben több sérült és halálos áldozat is volt, valamint a mentési forgatókönyvet nehezítette, hogy a gépben 9 tonna üzemanyag volt, ami robbanásveszélyes, és ezen felül további veszélyes árut is szállított.

A Budapest Airport a nemzetközi előírásoknak megfelelően kétévente szervez teljes körű kényszerhelyzeti gyakorlatot, amit előtte több hónapos tervezés előz meg. A cél minden évben ugyanaz: feleleveníteni és élesben lepróbálni a forgatókönyvet, összehangolni a mentési és kommunikációs folyamatokat, hogy valós légi esemény esetén minden résztvevő maximálisan tisztában legyen saját feladatával és felelősségével.

Forrás: bud.hu

Az idei gyakorlat lebonyolításában a Budapest Airport kényszerhelyzeti egységei mellett az alábbi szervezetek vettek részt, amelyeknek a repülőtér üzemeltetője ezúton is köszöni a segítséget:

  • AH Légiforgalmi és Repülőtéri Kirendeltség
  • Airport Service Budapest Zrt.
  • BFKH Népegészségügyi Főosztály
  • Fővárosi Katasztrófavédelmi Igazgatóság
  • HungaroControl Zrt.
  • Innovációs és Technológiai Minisztérium Légiközlekedési Hatóság
  • Készenléti Rendőrség Légirendészeti Parancsnokság
  • Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda
  • Közlekedésbiztonsági Szervezet
  • Nemzeti Adó és Vámhivatal Repülőtéri Igazgatósága
  • Országos Mentőszolgálat
  • Repülőtéri Egészségügyi Szolgálat (AMS)
  • Repülőtéri Hivatásos Tűzoltóparancsnokság
  • Repülőtéri Rendőr Igazgatóság
  • Terrorelhárítási Központ

A Budapest Airport hálásan köszöni minden résztvevő munkáját, akik hozzájárultak a teljes kényszerhelyzeti gyakorlat tervezéséhez és sikeres megvalósításához.

 

Borítókép: bud.hu

Szeretnél megjelenni magazinunkban? Töltsd ki az alábbi űrlapot, és felvesszük Veled a kapcsolatot!

Kapcsolódó: