Azok a kisvállalkozók, akik a technológia segítségével működnek, minden évben komoly változásokkal szembesülnek az iparágaikban. Az egyik ilyen terület a marketing, ami olyan gyorsan fejlődik, hogy nehéz lépést tartani a bevált módszerekkel. Most bemutatunk 5+1 olyan marketing tippet, amelyek segítségével még ebben az évben elkezdheted optimalizálni a marketing stratégiádat, és követni az aktuális trendeket:

1. Okosan diverzifikáld a marketing stratégiádat

Sokszor nincs elég pénzünk ahhoz, hogy mindenféle értékesítési csatornát egyszerre használjunk a marketingben. Fontos, hogy okosan válasszuk ki azokat a csatornákat, ahol a legnagyobb eséllyel térül meg a befektetésünk.
Ehhez először is ismerjük meg a célközönségünket alaposan. Keresünk olyan kisebb, de hatékonyabb csatornákat, ahol könnyebben ki tudunk emelkedni a zajból, például a YouTube-on vagy közösségi média csoportokban. Miután ezeket megtaláltuk, akkor kezdjünk el diverzifikálni a stratégiánkat, biztosak lehetünk benne, hogy a befektetésünk megtérül majd.

2. Élj a fizetett marketing hirdetések lehetőségével

Sok vállalkozás már használja a Facebook-hirdetéseket, és más platformok is kínálnak fizetett hirdetési opciókat, például az Instagram, Pinterest vagy Twitter.
A közösségi média platformok megváltoztatták az algoritmusokat, és mostantól egyértelmű, hogy a láthatóságért fizetni kell. Ha azt szeretnéd, hogy a társadalmi média stratégiád sikeres legyen vagy további lendületet kapjon, akkor fontos a fizetett promóciók használata.

3. Koncentráljon a meglévő marketing tartalmaidra

Azok a marketing szakemberek, akik napjainkban tevékenykednek, általában már tisztában vannak azzal, hogy tartalom létrehozása nélkülözhetetlen a közönség kialakításához. Gyakran előfordul, hogy az új tartalom létrehozására helyezik a hangsúlyt, és ezzel együtt elhanyagolják a meglévő erőforrások kihasználását. Viszont, ha versenyben akarsz maradni a mai piacokon, kiemelten fontos, hogy a jelenlegi tartalmat is a maximumon használd ki.

Például:

– Azonosítsd a legnépszerűbb tartalmaidat, és használd ezeket az információkat a következő tartalmak tervezésekor.
– Frissítsd a saját korábbi tartalmaidat új információkkal, vizuális elemekkel vagy új szemszöggel, és oszd meg újra azokat, hogy több emberhez jussanak el.
– Használd újra a régi tartalmat infografikaként, videóként, slide deckként stb.

4. Hatékony marketing ajánlások az ügyfelek által

Az emberek sokszor támaszkodnak mások véleményére vásárlás előtt. Ügyfeleink viszont nemcsak vásárlók, hanem segíthetnek új ügyfelek szerzésében és az értékesítések növelésében. Maximálisan kihasználhatjuk márkakövetőinket olyan kampányokkal, amik ösztönzik őket az üzenetünk terjesztésére. Például online közösséget hozhatunk létre, jutalmakat ajánlva az ajánlásokért. Emellett érdemes egy saját márkás hashtaget is kialakítani és ösztönözni a közönséget annak használatára.

Az Audi egyszer ügyesen kihasználta ezt, egy rajongó által a Twitteren létrehozott hashtaggel (#WantanR8). Meglepték ezt a Twitter-felhasználót azzal, hogy egy napig vezethetett egy R8-ast, majd a hashtag segítségével népszerűsítették a járművet, és több ingyenes vezetést is kínáltak a Twitter-rajongóknak.

5. Tedd a teljesítményelemzést a marketing stratégiád részévé

Minden tapasztalt marketingszakember tudja, hogy a teljesítményelemzés kritikus a stratégia optimalizálásában. Azonban a várakozások és a kampány végéig történő elemzés korlátozhatja ennek előnyeit. A legjobb marketingszakemberek nem támaszkodnak kizárólag a múltbeli eredményekre a jövő tervezésekor, hanem valós időben módosítják kampányukat a legfrissebb adatok alapján: az ideális marketingautomatizálási platform pedig számos módszert kínál a marketingteljesítmény elemzésére.

+1. A marketing terv nélkülözhetetlen

Kiemelnénk még, hogy a marketing terv megléte is alapvető fontosságú egy sikeres vállalkozás számára, aminek létrehozása nem mindig egyszerű, főleg, ha először csinál ilyet az ember: a Marketing Professzorokra a vállalkozásod marketing területén rábízhatsz minden feladatot, hiszen ők teljes körű, “full stack” szolgáltatást nyújtanak – legyen szó keresőoptimalizálásról, közösségi média marketingről, hírlevél marketingről vagy teljes marketing stratégia kialakításról. Az ő segítségükkel biztos lehetsz benne, hogy marketing stratégiád minden szempontját profi szakemberek kezelik.