Több mindenen múlik, hogy egy cég idővel sikeressé válik-e vagy sem. Az okok lehetnek például, hogy az adott szolgáltatásra mekkora a kereslet, hogy a vállalat élén alkalmas vezető áll-e, hogy mennyire jó a marketingje stb. Tény, hogy a cégvezetés egy nagyon összetett folyamat, amiben mindenre oda kell figyelni, a megfelelő stratégiát kell követni, van azonban 3 olyan tényező, amely ha megvalósul, máris jelentős esélyekkel indulunk versenybe a piacon. Lássuk, melyek ezek!
1. Digitalizáció, automatizáció
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, mennyire fontos, hogy a vállalatok együtt haladjanak a korral. Teljesen mindegy, hogy cégünk profiljának van-e bármi köze az IT-hoz, a digitális transzformáció elengedhetetlen a hatékony munkavégzéshez és így a sikerhez. Ne ragadjunk le az elavult módszereknél, amikor a technológia az utóbbi pár évben hihetetlen sokat fejlődött. Rengeteg munkaidőt és energiát szabadítanak fel ma már a különböző szoftverek, ami által más fontos feladatokba fektethetjük a munkaórákat. Ráadásul az ilyen programok bevezetésével nem is kell foglalkoznunk. Kérjünk segítséget egy külsős IT szolgáltatótól – például a Systemfarmertől – és bízzuk rájuk a cég IT infrastruktúrájának megtervezését és bevezetését.
A munkavállalók is sokkal motiváltabbak, ha nem kell minden nap az akadozó internettel, megtelt tárhellyel és egyéb hátráltató tényezőkkel bajlódniuk.
2. Nem mindegy ki áll a vállalat élén
Bizonyos cégformákat lehetőségünk van úgy megalapítani, hogy habár a tulajdonos mi vagyunk, kinevezhetünk valakit magunk helyett vezetőnek. Erre akkor van szükség, ha olyan szolgáltatást nyújtó céget alapítunk, amihez mi magunk nem értünk. Ezzel semmi gond nincs, de ebben az esetben mindenképp gondoskodjunk arról, hogy rábízzuk valaki olyanra a vezetést, aki viszont nagyon is érti a dolgát. Magától értetődő ugyanis, hogy egy vállalatnak nem lesz nagy jövője, ha hozzá nem értő személy vezeti.
3. Pénzügyi tervezés, előkészületek
Már a vállalat létrehozása előtt gondolnunk kell mindenre, tehát az egyik legfontosabb tényezőre, a pénzügyekre is. Egy cég létrehozása több típusú kiadással is együtt jár: irodabérlés, eszközbeszerzés, adófizetés, adminisztrációs kötelezettségek stb. Számos cég csődöl be 1-2 év után csupán amiatt, mert későn derült ki, hogy nincs elég pénz a fenntartására. De ugyanígy előfordul, hogy a partnerek között alakul ki konfliktus a finanszírozásokat illetően. Érdemes már a cég indulásakor félretenni 2-3 évre elegendő fenntartási összeget.