Tovább dübörög a légi áruszállítás a budapesti repülőtéren: a Budapest Airport 2021 első hat hónapjában 86 798 tonna légi árut kezelt, ezzel a repülőtér valaha volt legerősebb félévét zárta. A rekord féléves forgalomnak köszönhetően a 12 hónapra vetített légiáru-mennyiség is soha nem látott magasságokba ugrott: a júniustól júniusig tartó egy év alatt 157 402 tonna árut kezelt a Cargo City, mellyel a repülőtér átlépte a 150 000 tonnás álomhatárt. A jelentős áruforgalomhoz hozzájárult többek között a repülőtér kiváló cargoinfrastruktúrája, az e-kereskedelem további erősödése, továbbá az is, hogy 2021 áprilisában az Alibaba Group Budapestet választotta kelet-közép-európai légi logisztikai központjának.

Hónapról hónapra dőlnek meg az áruszállítási rekordok a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, a BUD Cargo City által kezelt áruk mennyisége mind a 2020-as, mind pedig a 2019-es évhez képest folyamatos emelkedést mutat. 2021 júniusában 15 233 tonna légi árut kezelt a repülőtér, amely 52,6%-os növekedést jelent a 2020-as év és 41,2%-os növekedést a 2019-es év azonos hónapjához képest. Az egymást követő, kimagasló cargoadatokat elkönyvelő hónapoknak köszönhetően az idei év első féléves árumennyisége is soha nem tapasztalt szintet ért el: a 2021. januártól júniusig terjedő időszakban 86 798 tonna áru fordult meg a budapesti repülőtéren, ami 35,9%-kal több, mint a tavalyi év első hat hónapjában. A dinamikusan növekvő cargo azonban nem csupán rekord félévet, de rekord 12 hónapot is eredményezett: a repülőtér a 2020. június és 2021. július közötti időszakban átlépte a bűvös 150 ezer tonnás álomhatárt, és ezzel további hatalmas lépést tett afelé, hogy a régió légi áruszállítási elosztóközpontjává váljon.

Forrás: Budapest Airport

Chris Dinsdale, a Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban hangsúlyozta: „A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér fennállása óta most először érte el a 150 ezer tonnás határt. Az elmúlt 12 hónap eredménye ismét megerősít minket abban, hogy a cargo üzletág kiemelkedően fontos számunkra, és a tavaly átadott Cargo City valóban képes energizálni és arra ösztönözni a szállítmányozó cégeket, hogy a budapesti repülőteret használják a légi szállítmányozásra, amely rendkívül vonzó megoldás a régióban történő légi áru gyűjtésére, elosztására.” Hozzátette: „Ugyanakkor a cargoért tett sokéves erőfeszítéseink is beértek, learathatjuk annak a tudatos munkának a gyümölcsét, amelyet a kollégáink és a cargoközösség közösen letett az asztalra. A cargo azonban nem csupán a repülőtérről, hanem a nemzetgazdaság egészéről is szól, hiszen munkahelyteremtő, befektetésösztönző és a helyi vállalkozásokat támogató képessége mellett stabil és biztonságos szállítási lehetőséget nyújt minden vállalkozás számára.”

A Budapest Airport légi áruszállítási tevékenysége hozzávetőleg 1800 direkt munkahelyet teremt a repülőtéren és még további 10 000 munkahelyet a hozzá kapcsolódó ökoszisztéma révén. A kelet-közép-európai régió repülőterei között a Budapest Airport cargoforgalmának növekedése az elmúlt 2 évben is rendre az élmezőnyben szerepelt, stratégiai szerepe pedig egyre inkább megkérdőjelezhetetlen, amit tovább erősít az elmúlt hónapok kiemelkedő áruforgalma Kína és Magyarország között.

Kossuth József, a Budapest Airport Zrt. cargo vezetője kiemelte: „Egyik legnagyobb idei sikerünknek tekintjük, hogy Kína egyik legnagyobb e-kereskedelmi cége, az Alibaba Group és logisztikai vállalata, a Cainiao a budapesti repülőtérre telepítette régiós légi elosztóközpontját.” Hozzátette: „Rendkívül örülünk és büszkék vagyunk rá, hogy az Alibaba minket választott, ami óriási eredmény, hatalmas növekedési potenciállal és további üzleti lehetőségekkel, nemcsak a repülőtér, hanem a hazai logisztikai szolgáltatási iparág számára is. A cég budapesti jelenléte már most hozzávetőleg havi 2,5 millió küldemény érkezését jelenti légi úton, ami az elkövetkező hónapokban intenzíven tovább bővül majd.”

Forrás: Budapest Airport

Az elmúlt időszak kiemelkedő áruforgalmát több tényező is kedvezően befolyásolta. Egyrészt a növekedés fontos alapja a Budapest Airport új légi logisztikai bázisa: a másfél évvel ezelőtt átadott BUD Cargo City első fázisa 32 ezer négyzetméternyi új épülettel, új repülőgép-állóhelyekkel biztosít világszínvonalú, hatékony és optimális megoldást a dinamikusan növekvő áruforgalom számára. Másrészt meghatározó tényező a cargobarát környezet a repülőtéren, a légi áruszállítást övező cargoközösség munkája, amelyben a repülőtér a légitársaságokkal, kiszolgáló cégekkel, hatóságokkal és szállítmányozó partnerekkel együttműködve gyors és pontos kiszolgálást és minőségi logisztikai szolgáltatási környezetet teremt. Mindezek mellett pedig a régióban is folyamatosan és dinamikusan fejlődik az e-kereskedelem, amelyhez a leghatékonyabb és leggyorsabb megoldásokat a légi áruszállítás tudja kínálni.

Borítókép: Budapest Airport

A heti legjobb cikkek minden hétfő reggel a postafiókodban:

Kapcsolódó: