Ha komolyan gondolod, hogy az Instagram-fiókod felfuttatod, és te akarsz lenni a következő nagy név a platformon, akkor nagyon fontos, hogy az analatikai részét is ismerd a dolgoknak. Nem mindegy ugyanis, hogy a forgalmad mondjuk organikus vagy a hirdetések vonzzák be hozzád a látogatókat, mint ahogy az sem, hogy az interakciók milyenek. Sajnos az Instagram egy olyan platform ami nem igazán könnyíti meg a dolgodat. Mindenképpen szükséges lesz arra, hogy a személyes profilod üzletire váltsd, ezzel jobb eszközökhöz hozzáférve.

 

Korábban már biztosan olvastál arról, hogy milyen előnyökkel jár az Instagram üzleti profilja, és hogyan válthatsz át. Az egyik legjobb előny, hogy hozzáférést kapsz az Instagram Insights-hoz, amely számos elemzési és teljesítménystatisztikát biztosít az átlagos Instagram-felhasználók számára. Sajnos az Instagram profil felfuttatása olyan, mint az online nyerőgépek: lehetsz szép és jó, de ha nem találod be a célközönséged, akkor nem fogsz tudni nagyot dobbantanti. Elég sok Instagram elemzési eszköz is elérhető (az üzleti profillal rendelkezők számára), és ezek közül néhány még ingyenes is.

 

Instagram Insights

Minden üzleti profil automatikusan hozzáférést kap az Instagram Insights-hoz – az Instagram ingyenes “házon belüli” elemzési eszközéhez. Ez adatokat szolgáltat a követőid demográfiai adataiból és tevékenységeidről, valamint a tartalmaidra vonatkozó elemzésekről.

Amint a felhasználó személyes fiókját üzleti fiókká alakítja át, a váltás után az Insights a közzétett tartalmakkal kapcsolatos információkat fogja látni. Az Instagram Insights-hoz többféleképpen is hozzáférhetsz – a profilodról, az egyes bejegyzésekről és a történeteidről.

Az elmúlt hét napban közzétett tartalmaidra vonatkozó adatok összefoglalóját találod. Azt is megmutatja, hogy hány követőd van, és hányat szereztél az elmúlt hét napban.

Hasonlóképpen megmutatja, hogy összesen hány posztot tettél, és hányat adtál hozzá az elmúlt héten. Kicsit lejjebb görgetve pedig olyan adatokat találsz, mint az összes megjelenés, az elérés és a profil megtekintése az elmúlt hét napban. Lapozással megtekintheted a weboldalra kattintásokat és a cselekvésre hívó gombokra – Hívás, e-mail, útbaigazítás – kattintásokat.

Az Instagram Insights lényegesen több statisztikát tartalmaz, többek között:

  • a követőid demográfiai adatainak összefoglalása
  • az egyes bejegyzések adatai
  • betekintés az Instagram történetekbe
  • fizetett promóciók adatai (ha van ilyen)

 

Iconosquare

Az Iconsquare lehetővé teszi az új posztok ütemezését, annak nyomon követését, hogy mit mondanak az emberek az általad posztolt, hirdetett termékről, piacról vagy márkáról), és az Instagram adataid nyomon követését. Olyan analitikát biztosít, amely megmutatja az elkötelezettséggel, a megjelenésekkel, a posztok elérésével kapcsolatos trendeket, és azt, hogy hogyan teljesítenek az Instagram Stories. Hashtag- és versenytárs-követést is tartalmaz. Az Iconosquare kéthetes ingyenes próbaverziót kínál, és számos ingyenes eszközt, például egy teljes Instagram Auditot. Tehát nem teljesen ingyenes, de kipróbálásra érdemes.

 

Brand24

A Brand24 mindenki számára elérhetővé és értékessé teszi a közösségi médiafigyelést. Ennek részeként használhatja az Instagram natív betekintéseinek bővítésére. A Brand24 információkat gyűjt arról, hogy az Instagram-felhasználók mit mondanak a róla és a márkádról. Többek között képes elemezni a beszélgetések hangnemét, több hashtaget is figyelemmel kísérni, és az épp trendi hashtagek listáját nyújtja, hogy segítsen növelni az Instagram eléréseid. A legfontosabb, hogy az Instagram Insights mennyiségi adataihoz minőségi adatokat is kínál.

Kezdd azzal, hogy létrehozol egy projektet minden egyes márkás hashtaghez, amelyet figyelni szeretnél. Ezután a Brand24 segítségével információhoz juthatsz arról, hogy követőid hogyan vélekednek a termékedről vagy az általad nyújtott szolgáltatásokról. Az Instagramhoz készült hangulatelemzés magában foglalja a hírnévkezelést, az ügyfelek visszajelzéseit és a válságmegelőzést. A hangulatelemzés segítségével megfigyelheted, hogy tartalmaid hogyan hatnak a közönségedre, és szükség esetén módosíthatod azt, ha jelzik, hogy tartalma nem pontosan az, amit keresnek.

A Brand24 az előre meghatározott kulcsszavak alapján 100 trendelő hashtaget tartalmazó listát generál. A hashtageket felhasználatod márkád ismertségének növelésére és az elérés növelésére is. A hashtagek hatékonyságát is nyomonkövetheted, hogy lásd, sikeres volt-e a kampány, és hogyan terjedt a hashtag a közösségi médiában. 

A Brand24 hashtag-analitikáját arra is tudod használni, hogy összehasonlítsd a különböző közösségi médiacsatornákon elért teljesítményt, és kiválaszthasd a számodra legmegfelelőbbet. Az Instagram mellett a Brand24 segítségével elemezhető a hashtagek teljesítménye a Twitteren, a Twitch-en és a TikTok-on is.

Talán az egyetlen nagy hátrány, hogy a Brand24 sem ingyenes Instagram-analitikai eszköz, 14 napos ingyenes próbaverzióval érdemes élni, mielőtt fizetős csomag mellett döntenél. A fizetős tervezetek 49 $/hónaptól kezdődnek.

 

Analisa

Az Analisa egy influencer marketing platform, amely az Instagram analitikára összpontosít.

Az Analisa nem csak az Instagram-tevékenységgel kapcsolatos összes adatot biztosítja, de elemzi is azokat, hogy jobban megértse, mit jelentenek a számok. Az Analisa ingyenes szolgáltatást kínál, amely a nyers adatok nagy részét biztosítja számodra. Azonban meg kell vásárolnod a prémium csomagjukat, ha mélyreható elemzést szeretnél.

Az Analisa segítségével kétféle jelentést futtathatsz. A @Account jelentés alapos elemzést adhat egy influencer profiljáról és tevékenységéről, míg a #Hashtag jelentések a kampányok nyomon követésére használhatók.

Az @Account Report statisztikák széles skáláját tartalmazza, többek között:

  • Tetszési arány, Tetszik arány, Komment arány
  • Átlagos elkötelezettségi arány
  • Összes poszt (ami valójában nem azt teszi, amit mond, hanem az átlagos napi, heti és havi posztokat mutatja, interaktív grafikonnal, amelyből konkrét dátumokra is le lehet bontani.
  • Címkék és említések
  • Hozzászólási térkép
  • Hozzászólási aktivitás és a közönség elkötelezettsége
  • Hozzászólásonkénti átlagos kedvelések és hozzászólások, valamint átlagos elkötelezettségi arányok
  • Összes hozzászólás (hétköznapi bontásban)
  • Leggyakrabban használt címszavak és hashtagek

 

A #Hashtag jelentések a kampányaidhoz a következő adatokat szolgáltatják:

  • Közönség és elkötelezettség
  • Összes poszt
  • Teljes követői elérés
  • Teljes elkötelezettség
  • Geolokáció
  • Átlagos elkötelezettség naponta
  • Teljes napi elkötelezettség és teljes követői elérés naponta
  • Posztolási aktivitás és a közönség elkötelezettsége
  • Leggyakrabban használt címszavak és hashtagek
  • Részvétel

A #Hashtag jelentések mélyrehatóan bemutatják az influencerek teljesítményét is, így láthatod, hogy mely influencerek teljesítettek a legjobban, és melyeket érdemes legközelebb kihagyni.

A több tucatnyi elérhető eszköz közül mi ezeket javasoljuk kipróbálásra, mivel ezek adnak lehetőséget arra, hogy ingyen is kipróbáld őket, sőt, van, amelyik teljesen ingyenes is.