Ha saját márkád van, te is tapasztalhattad, hogy egyre nehezebb megragadni – és ami még fontosabb, – megtartani a potenciális vásárlók figyelmét az online térben. Éppen ezért felértékelődtek az olyan újító online marketing stratégiák, mint az influencer marketing. A közösségi média szereplőkkel való együttműködés növelheti a márkája elérését és erősítheti a hitelességét, ami hosszú távon növekvő konverziókat is jelent. De hogyan használd ezt az értékes eszközt, hogy valóban hatékony legyen a kampányod? Cikkünkben három tippet adunk ehhez.
Mi is az az influencer marketing?
Az influencer fogalmában benne rejlik a tevékenység lényege is. Az angol szóban a szótő az „influence”, vagyis a hatásgyakorlás. Nem véletlen az elnevezés, hiszen olyan, a közösségi média felületeken népszerű véleményvezérekről beszélünk, akik megosztott tartalmaikkal esetenként akár milliók választásait, fogyasztási preferenciáit és vásárlási szokásait befolyásolhatják.
Az influencer marketing lényege, hogy vállalkozásként influencerekkel kötsz együttműködést annak érdekében, hogy ők a saját közösségi média felületeiken promótálják a céged, vagy az általad kínált termékeket és szolgáltatásokat.
Más szóval olyan közösségi média személyiségek biztosítanak majd reklámot számodra, akik direkt kapcsolatban vannak a célközönségeddel. Éppen ezért az influencer marketing szerepét nem érdemes alábecsülni – az egyik leghatásosabb online marketing stratégia lehet. De pontosan milyen előnyökkel számolhatsz, és mit kell tenned, hogy valóban hatékony legyen a kampányod? Az alábbiakban megtudhatod!
Három tipp, hogy sikeres legyen a kampányod
Egy jól megtervezett, hatékony influencer marketing kampány nemcsak költséghatékony, de segít növelni a céget hitelességét, hozzájárulhat a niche célközönségek eléréséhez és növelheti az eladásokat is. Mindehhez azonban körültekintően elő kell készítened az együttműködést. Hogy milyen szempontokra kell figyelned? Olvass tovább!
1.Válassz körültekintően influencert!
A tervezés az influencer marketing kampányod legfontosabb fázisa. Ahhoz, hogy az együttműködés hatékony legyen, számodra megfelelő partnert kell választanod.
Alapvető szempont, hogy a közösségi média szereplők által közvetített értékek legyenek összhangban a márkád üzenetével – hiszen a potenciális vásárlóid elsősorban vele fogják azonosítani a termékeidet.
Ugyanígy fontos, hogy legyen minél nagyobb metszetben a leendő partnered követőbáziásának demográfiája a célközönségeddel. Már az első körös szűrésben is olyan influencerek kerüljenek, akik mérhető, aktív követői bázissal rendelkeznek.
A követők száma és a követői bázis minősége szerint öt különböző influencer kategóriáról beszélhetünk:
- Nanoinfluenszer: a követők száma 5 ezer fő alatt
- Mikroinfluenszer:a követők száma 5 és 100 ezer fő között
- Makroinfluenszer: a követők száma 100 és 500 ezer fő között
- Megainfluenszer:a követők száma 500 ezer és 5 millió fő között
- Celeb, híresség:a követők száma 5 millió fő fölött
Fontos megjegyezni, hogy a nagy számoknál gyakran fontosabb a követők interaktivitása és „engagement-je’, azaz, hogy hányan kedvelik, osztják meg és szólnak hozzá a megosztott tartalmakhoz. A túl alacsony engagement rate hamis, vásárolt követőkre is utalhat. Ennek kiderítésére léteznek olyan audit eszközök, amelyek betekintést nyújtanak az adott profil követőbázisába, azt is beleértve, hogy hány valódi, aktív követővel rendelkeznek.
2. Gondolkodj hosszú távú együttműködésben!
Érdemes már az elején átgondolnod mind a rövid, mind a hosszútávú influencer marketing céljaidat. Rövid távon törekedhetsz az elkötelezettség növelésében és új vásárlók megnyerésében, míg a hosszú távú célkitűzéseid közé tartozhat a márkaismertség növelése és az vásárlói hűség erősítése.
Annak érdekében, hogy az influencer marketing egyszerre szolgálja a fentieket, érdemes hosszú távú elköteleződésben gondolkodnod. A potenciális vásárlók szemében hitelesebbé tehet egy olyan szereplő, aki következetesen képviseli a márkád és használja a termékeidet. E mellett egy huzamosabb időtartamra szóló együttműködésben alacsonyabb összköltséggel számolhatsz és akár exkluzív deal-eket is köthetsz az adott közösségi média személyiséggel, ezzel pedig a versenytársaid elé kerülhetsz.
3. Kerüld a direkt reklámot
A felhasználók egyre szkeptikusabbá válnak a túl direkt reklámokkal kapcsolatban. Éppen ezért érdemes kerülni a hihetetlennek tűnő ígéretekekkel és „túl jó, hogy igaz legyen” típusú ajánlatokat, ezen ugyanis gyorsan átlátnak a potenciális vásárlók.
Az influencer marketing akkor éri el célját, ha a célközönséged úgy érzi, mintha a legjobb barátja ajánlott volna egy terméket vagy szolgáltatást. A kulcsszó a bizalomépítés és az életszerű, de meggyőző hangnem. Ahhoz, hogy a kampányod a lehető legtermészetesebb hatást keltsen, érdemes arra törekedned, hogy a saját elképzeléseid és az influencer partnered kreatív megoldásai egyaránt teret kaphassanak.
Készíts részletes brief-et a termékről vagy szolgáltatásról, a kampány céljairól és a célközönségedről. A tartalomgyártás pontos menetét, a szöveget és a többi kreatív megoldást ugyanakkor érdemes az influenszerre hagynod. Ez által a kampányod organikusan kapcsolódik majd a közösségi média jelenlétéhez, a követők pedig nagyobb bizalommal fordulnak majd a te márkád és termékeid felé is.
Összegzés
Az influencer marketing hatékony és megbízható módja lehet a márkádba vetett bizalom növelésének és a célközönséged pontosabb elérésének. Válaszd meg körültekintően az együttműködő partnered, hiszen ideális esetben hosszú távon dolgoztok majd együtt. Felejtsd el a túlzottan rámenős reklámokat, egy átfogó briefelés után hagyd rá partneredre a kreatív megoldásokat.
Szánj időt a fenti szempontok megfontolására és a kampányod előkészítésére, hiszen így élvezheted ki igazán az influencer marketinggel járó előnyöket!
Képek forrása: Freepik