Több mint száz résztvevő online jelenlétében rendezték meg a III. Kreatívipari Kerekasztalt, amelynek témáját az elkészült Kreatívipari stratégia 2020-2030 szolgáltatta – tájékoztatta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) az MTI-t közleményben kedden.

“Akik ismerik a magyarokat, azok elsőként találékonyságunkat, kreativitásunkat és innovatív képességeinket említik, amely a külföldiek szerint páratlan kultúránkban és egyedülálló nyelvünkben gyökerezik. Az az épített és természeti környezet, ami Magyarországot és fővárosunkat jellemzi, szintén tele van kreativitással és új gondolatokra ösztönöz. Ezért is hozzák a nemzetközi nagyvállalatok olyan szívesen Magyarországra fejlesztő kapacitásaikat és szaktudást igénylő tevékenységeiket. Gazdaságstratégiai megközelítésben ennek okán feladatunk, hogy segítsünk tudatosítani erősségeinket és kiaknázni az ebben rejlő potenciált, amely hozzájárul a munkahelyek megerősítéséhez, új munkahelyek létrejöttéhez, fenntartható gyarapodásunkhoz. A Kreatívipari stratégia célja erősségeink tudatosítása és a további cselekvés irányainak kijelölése az előttünk álló, 2030-ig terjedő időszakra.” – nyitotta meg a kerekasztalt György László gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár.

“Az elkészült Kreatívipari stratégia megteremti az alapot arra, hogy az ágazati szereplők együttműködési lehetőségeiket szektoron belül és a többi iparággal is megsokszorozzák, valamint egy ágazati ernyőszervezeten keresztül aktívan alakíthassák a hazai kreatívipar jövőjét”

– hangsúlyozta Fülöp József kreatíviparért felelős miniszteri biztos.

A stratégia célul tűzi ki a rendkívül szerteágazó kreatívipar mérési rendszerének kidolgozását, amellyel bemutathatóvá válik az ágazat teljesítménye a magyar nemzetgazdaságon belül. Javaslatot fogalmaz meg a hazai kreatíviparág hozzáadott értékének szignifikáns növelésére, exportkapacitásának fejlesztésére egyrészt az oktatás és képzés, másrészt a támogatási rendszer fejlesztése, valamint a szereplők együttműködését megerősítő érdekképviseleti szervezet létrehozása által. A stratégia céljainak megvalósítását a közeljövőben induló mintaprogramok támogatják.

A közel egyéves stratégiai tervezés lezárásaként az eseményen megköszönték a stratégiaalkotásban résztvevők áldozatos és konstruktív munkáját és a kerekasztal résztvevőinek együttműködését. Segítségükkel és támogatásukkal, hasznos észrevételeikkel hozzájárultak ahhoz, hogy a magyar kreatív szektor következő 10 évét meghatározó fejlesztési célok megalapozottan, a szakmai javaslataiknak megfelelően kerüljenek kijelölésre, és ezáltal közös irányok kerüljenek meghatározásra 2030-ig – ismerteti közleményében az ITM.

A Kreatívipari Stratégiához kapcsolódó háttéranyag letölthető: https://mab.to/LAUEidY0j

 

MTI

Kapcsolódó:

Borítókép: Edu Lauton // Unsplash

 

Szeretnéd a heti legjobb cikkeket e-mailen is megkapni? Iratkozz fel!