A Youtube térhódítása megkérdőjelezhetetlen napjainkban és a jövőben is csak a további felfelé ívelése várható a platformnak. A videókkal kiváló lehetőség nyílik arra, hogy a célcsoportunkat megszólítsuk és eljuttassuk hozzájuk az üzenetünket.


Ma már nem kell óriási méretű cégnek lenni ahhoz, hogy Youtube csatornát működtessünk, egészen kicsi vállalkozások is megtalálhatók a népszerű csatornák között.

Ha működtetsz Youtube csatornát, az segíthet kiemelkedni a versenytársak közül, bemutatni azt, hogy miben vagy különlegesebb, egyedibb, miért érdemes téged választani.

De ahhoz, hogy az üzeneted célba érhessen, nem mindegy, hogy miként menedzseled a felületet. A következőkben eláruljuk, hogy melyek azok a szempontok, amikre figyelned kell. 

 

Határozd meg egyértelműen a célokat

 

Mit szeretnél elérni a videókkal? A márkádat akarod népszerűsíteni vagy leadeket generálni? Bármi is legyen a célod, különböző videós tartalmak állnak a rendelkezésedre. Készíthetsz kérdezz-felelek típusú tartalmat, interjút, egy eseményről beszámolót de akár „behind the scenes” videókat is.

A legfontosabb, hogy pozitív érzelmeket sugározzál és messziről kerüld a negatív érzéseket, mint a stressz, frusztráltság vagy épp magányosság érzése, mert ezekre senki sem kíváncsi.

TIPP

Találd meg azokat az értékeket, amelyek a te vállalkozásodra leginkább jellemzők és építsd azokra a videóidat!

 

Találd meg a célközönségedet

 

Ahhoz, hogy elkerüld az érdektelenséget a videóid iránt, hasznos, ha körülhatárolod a célcsoportod demográfiai jellemzőit. Úgy, mint a kor, nem, foglalkozás, jövedelem, iskolai végzettség vagy családi állapot.

Ezek mellett még figyelembe veheted, hogy milyen érdeklődési kör jellemző rájuk, milyen értékek fontosak a számukra. Ezek segíthetnek a személyiség feltárásában és a vásárlási szokások felismerésében.

Az interneten számos olyan elemzéssel találkozhatsz, amelyek segítenek feltárni ezek az adatokat a célcsoportoddal kapcsolatban.

 

Figyelj az elemzési adatokra

Ma már mindenki tudja, hogy az eredményeket mérni kell, különben nagyon sok lehet a kidobott pénz az ablakon. De az sem mindegy, hogy milyen adatokra figyelsz. Például a hozzászólások vagy a megosztások száma is hasznos adat, de korántsem elegendő.

Amire még figyelni kell:

  • mennyi az átlagos nézéssel töltött idő
  • milyen a megtekintési százalék
  • milyen az újranézések aránya
  • mennyi az egyedi nézők száma

Ezek az adatok segítenek abban, hogy tudd merre kell tovább fejlődnöd.

 

Ügyelj a videók minőségére!

Ma már akkora a digitális zaj, hogy ahhoz, hogy kiemelkedhess, kötelező a profi minőség. Nemcsak a képminőségnek kell kifogástalannak lennie, de a hangminőség és a világítás is legalább ilyen fontos.

A minőség mellett a szórakoztatásra is törekedned kell, olyan videók kellenek, amelyek könnyen emészthetőek és élményt jelent a megnézésük.

 

Ha azt szeretnéd, hogy a videóid profizmust sugalljanak, akkor bízd a tartalomgyártást profi kreatív ügynökségre!

 

Moderáld a tartalmat


A pozitív kritika mellett sajnos elkerülhetetlen, hogy negatív kommentek is érkezzenek a videóid alá. Ezeket érdemes folyamatosan szűrni és a nem odaillő megjegyzéseket kezelni.

A pozitív visszacsatolásokra is érdemes reagálni, mivel az is profizmust sugall.

Akár külsős embert is megbízhatsz a moderálással, ha sok idődet venné igénybe. De megoldás lehet, ha a megjegyzésekre közösség kezelési funkciókat is tartalmazó eszközöket vetsz be, amelyek kezelik a megjegyzéseket és akár meghatározott szavakkal kapcsolatos tartalmakat is elrejtenek.

Ne hagyd, hogy csorba essen a marketing stratégiádon azzal, hogy hibákat követsz el a Youtube csatorna menedzselése során.